Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 33429
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 08 فروردین 1401 - 11:28 |

زندگی «محمدعلی موحد» مستند رادیویی شد

زندگی «محمدعلی موحد» مستند رادیویی شد

«بهروز رضوی» در برنامه مستند «چراغداران »رادیو فرهنگ دوشنبه۸ فروردین ماه بخش هایی از زندگی و فعالیت های «محمدعلی موحد» را روایت می کند.

برنامه «چراغداران» شرح کوتاهی از زندگی مفاخر ادبی و فرهنگی کشورمان است که در این برنامه این بار بهروز رضوی روایتگر بخش هایی از داستان زندگی «محمدعلی موحد» نویسنده ، پژوهشگر و حقوق دان برجسته ی کشورمان می شود.
محمد علی موحد ، از ادبیان شاخص روزگار ماست و فعالیت های گسترده ی او در زمینه ی نویسندگی ، ادبیات و همچنین عرفان پژوهی بر هیچ کس پوشیده نیست .
وی ۲ خرداد ۱۳۰۲ در تبریز زاده شد و یکی از اعضای برجسته ی فرهنگستان زبان و ادب پارسی است .
از او تا کنون آثاری مثل ترجمه «سفرنامه ابن بطوطه»، تصحیح و تعلیق «حدیقةالحقیقه» از ابوالفتح محمدبن شیخ‌الاسلام احمد جام، ترجمه «عدالت و انرژی» از ایوان ایلیچ، «نفت ما و مسائل حقوقی آن»، تصحیح و تعلیق «خُمی از شراب ربانی، گزیده مقالات شمس»، «باغ سبز: گفتارهایی درباره شمس و مولانا»، ترجمه و تعلیق «فصوص‌الحکم، ابن عربی»، تصحیح «رساله در مناقب خداوندگار» از فریدون بن احمد سپهسالار، «در هوای حق و عدالت»، تصحیح و مقدمه «مثنوی معنوی»، «تاملات (مقاله‌ها و خطابه‌ها)» و … منتشر شده است.
برنامه «چراغداران» را به تهیه کنندگی حسینی باغسنگانی و روایت بهروز رضوی ساعت ۱۲:۴۰ روی موج‌اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید .

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.