Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47420
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 28 بهمن 1402 - 16:48 |

«زیر چتر لبخند» موتور محركه طنز در رادیو

«زیر چتر لبخند» موتور محركه طنز در رادیو

علیرضا مبینی داور بخش مردمی سومین جشنواره «زیر چتر لبخند» درباره این جشنواره تضیحاتی ارائه كرد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، سومین دوره جشنوارۀ «زیر چتر لبخند» باهدف رشد و اعتلای طنز در رادیو برگزار می شود .

علیرضامبینی داور بخش مردمی درباره این جشنواره به گزارشگررادیو صبا توضیحاتی ارائه كرد.

مبینی برگزاری جشنواره طنز را یك ضرورت دانست و گفت: كار طنز در حالی كه بسیار جذاب است، كار دشوار و سختی است. هر چند وقت یكبار اگر چنین جشنواره‌هایی به عنوان موتور محركه نباشند تمام طنزهای رادیو به تكرار خواهد افتاد.

وی افزود: این گونه جشنواره‌ها می‌توانند باعث بروز فكر جدید، كشف استعدادی نو و خلاقیت در برنامه سازی طنز باشد و رادیو را در حوزه طنز غنی سازد.

داور این دوره از جشنواره درباره آثار رسیده به بخش مردمی توضیح داد، چیزی كه در این بخش نظر من را جلب كرد، ذوق و استقبال خود مردم بوده كه خودشان دست به تولید برنامه رادیویی طنز زده اند، و نمایش خانوادگی طنز اجرا كردند و این نشانه علاقه مردم به كار طنز و تولید اثر طنز است.

مبینی یادآور شد، آثار رسیده به بخش مردمی قابل توجه بود ولی با بررسی همین آثار به این نكته می‌رسیم كه كار طنز كار راحتی نیست تولید كنندگان این آثار همه به دنبال یك نوع خلاقیت و ابتكاری نو بودند ولی درمجموع می‌توان گفت،در این مجمعوعه كارهای جدیدی كه تا به حال شنیده نشده باشد ،كم بود ولی هر یك از این آثار رسیده می‌تواند ایده های جدیدی به یك برنامه ساز حرفه بدهد تا یك مجمعوعه طنز تولید كند.

داور جشنواره درباره معیارهای انتخاب آثار برتر این دوره جشنواره گفت: من شخصاً به دنبال فكر جدید بودم و خلاقیت. اثر طنز علاوه بر اینكه لبخند بر لب مخاطب می‌نشاند حتماً همراه با یك پیام است زمانی كه این پیام به صورت خلاقانه و با ایده‌ای تازه همراه باشد در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود. همیشه اولین‌ها در ذهن می‌مانند.

مبینی در پایان خاطر نشان كرد، به نظر من در كنار برگزاری این جشنواره‌ها اگر دوره‌های آموزشی به طور آنلاین و یا حضوری هم برای علاقمندان داشته باشیم می‌توان از میان آنها طنازان خوبی برای رادیو جذب كرد تا سال آینده این جشنواره با كیفیت بالاتری برگزار شود. در این جشنواره ها استعداد های خوبی كشف می شود كه ارزش سرمایه گذاری دارند و می توان با آموزش به هدف اصلی جشنواره كه رشد و اعتلای طنز است، نزدیك تر شد.

گفتنی است، زمان برگزاری آیین پایانی «سومین جشنواره زیر چتر لبخند»، سه شنبه اول اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴ تا ۱۶ می‌باشد

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.