Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 43100
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 11 مرداد 1402 - 11:36 |

سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری در رادیو ایران

سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری در رادیو ایران

چهارشنبه ۱۱ مرداد، همزمان با سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری (ره)، فقیه سربدار و «عَلم استقلال فكری و سیاسی» و «نماد نفی سبیل» و رد سلطه‌ی بیگانگان، بر كشور، ویژه برنامه «شیخ سربدار» از رادیو ایران پخش می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، به‌دار آویختن آیت الله شیخ فضل الله نوری یكی از وقایع مهمی بود كه در انقلاب مشروطیت ایران روی داد و شاید یكی از حوادث و اتفاقاتی بود كه در قرون اخیر نظیر آن به ندرت دیده شده بود.

مریم هدیه لو تهیه كننده ویژه برنامه «شیخ سربدار» عنوان كرد: در این برنامه ضمن بررسی ویژگی های شخصیتی و سیره سیاسی آیت الله شیخ فضل الله نوری (ره) و علل انحراف مشروطیت، به دنبال پاسخ به این پرسش خواهیم بود كه جرم ایشان چه بود كه توسط یك روحانی نمای نفوذی به اعدام محكوم شد.

وی ادامه داد: بررسی درس ها و عبرت های نهضت مشروطه برای نسل حاضر و اینكه چگونه می توان از تكرار مشروطه در جامعه فعلی جلو گیری كرد محورهای دیگری هستند كه در این برنامه به دنبال پاسخ به آن خواهیم بود.

گفتنی است این برنامه به تهیه كنندگی مریم هدیه لو، اجرای بتول نجفی و قلم احمد یوسفی، چهارشنبه ۱۱ مرداد ساعت ۱۷:۱۰ از رادیو ایران پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.