Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 43881
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 16 شهریور 1402 - 23:34 |

سالروز قیام ۱۷ شهریور در مستند «آن روز» رادیو ایران

سالروز قیام ۱۷ شهریور در مستند «آن روز» رادیو ایران

مستند «آن روز» از مجموعه ی مستند ایران، کاری از گروه معارف و تاریخ در سالروز قیام ۱۷ شهریور، پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،  در صبح جمعه، ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷، مردم تهران پس از ادای فریضه صبح، برای چهارمین روز متوالی از خانه‌ها بیرون آمده و سیل آسا روی به خیابان‌ها آوردند. مرکز تجمع آنان میدان ژاله (میدان شهدای کنونی) بود. همین که مردم به خیابان‌ها رسیدند، ناگهان با دیدن تانک ها و زره پوش های نظامی و مأموران مسلسل به دست حکومت، غافل گیر شدند، ولی بدون اعتنا به سربازان، به حرکت خود ادامه دادند. مأموران جمعیت را ناجوان مردانه، هدف رگبار مسلسل قرار دادند وتعداد بسیاری را به شهادت رساندند؛ بزرگ مردانی که خونشان گره گشای پیروزی انقلاب گردید.

شیرین بغدادی تهیه کننده مستند «آن روز» بیان کرد: جمعه خونین ۱۷ شهویور سال ۱۳۵۷، یکی از روزهای خون بار و مهم در تاریخ انقلاب شکوه مند اسلامی ایران است. در این روز، مردم مؤمن و شجاع ایران اسلامی، به ویژه مردم تهران، در خیابان‌ها به حرکت در آمدند و جوانانِ بسیاری جان خویش را از دست دادند و به خاطر به ثمر رسیدن نهال انقلاب اسلامی، به قربان گاه عشق و شهادت شتافتند.

وی ادامه داد: در این مستند به بخشی از وقایع ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ خواهیم پرداخت و صحبت های چند تن از شاهدان عینی آن رویداد را خواهیم شنید.

گفتنی است مستند «آن روز»  جمعه ۱۷ شهریور به تهیه کنندگی شیرین بغدادی و اجرای فاطمه میناخانی ساعت ۱۵:۱۵ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.