Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 48350
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 15 فروردین 1403 - 11:43 |

سفری رادیویی به ابركوه در « سرزمین من» رادیو فرهنگ

سفری رادیویی به ابركوه در « سرزمین من» رادیو فرهنگ

برنامه « سرزمین من» با موضوع بررسی رویدادهای تاریخی و گشتی در دیدنی ها و موزه های ابركوه یزد ‌چهارشنبه ۱۵ فروردین از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش هنرصدا، مجله رادیویی «سرزمین من» رویدادهای تاریخی و اجتماعی را بررسی می كند.این‌برنامه از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می شود و به وقایع و‌روزنگار تاریخی می پردازد ‌.محمدرضا مختاری اصفهانی» پژوهشگر تاریخ معاصردر بخش «یادها و یادگارها» ؛مروری بر مهمترین رویدادهای سرزمین من در چنین روزی دارد.گفتگو با دكتر احمدنژاد پژوهشگر تاریخ در خصوص خانه آقازاده ابركوه یزد از دیگر بخش های برنامه است. در بخش كُهَن یادگار ؛ موزه مردم شناسی ابركوه به كارشناسی دكتر كارگر ؛ پژوهشگر و استاد دانشگاه معرفی می شود.گفتگو با دكتر منصوری پژوهشگر تاریخ در خصوص اهمیت نام گذاری روز قدس از سوی امام راحل از بهش های تدارك دیده شده است ، محمد ساجدی تحلیلگر سیاسی نیز در این برنامه در خصوص تحولات تاریخی توضیح می دهد. ‌بخشی نیز با توجه به ماه رمضان و شب های قدر به گفتگو با ‏دكتر احتشام استاد دانشگاه درباره اینكه چگونه این روزهای ماه مبارك را بهتر درك كنیم اختصاص دارد.
سوال بخش تعاملی برنامه نیز در خصوص باغی تاریخی با بادگیرهای مشهور ایت كه در فهرست جهانی نیز ثبت شده است . «سرزمین من» كاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به تهیه كنندگی محمدرضا حاج حیدری،كارشناسی محمد علی مومنی و گویندگی سید دانیال معنوی است كه ساعت ۱۳ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.