Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 44819
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 22 مهر 1402 - 14:52 |

سفر به استان ایلام با «هفته های ایرانی» رادیو

سفر به استان ایلام با «هفته های ایرانی» رادیو

«هفته های ایرانی» را از شنبه ۲۲ مهر تا پایان هفته از استان ایلام روی موج رادیو ایران بشنوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، برنامه «هفته های ایرانی» در چهارمین سفر استانی خود راهی «استان ایلام» می شود.

خیلی‌ها «ایلام» را به عروس زاگرس می‌شناسند. یكی از استان های پر جاذبه ی ایران كه هم از نظر جاذبه های طبیعی و هم از نظر جاذبه های تاریخی بسیار غنی است، «استان ایلام» است. این استان كه در ۷۱۰ كیلومتری تهران واقع شده است، به تازگی به عنوان یكی از قطب های دیدنی و پر جاذبه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است زیرا در این استان، گردشگران می توانند هم به كوه و هم به طبیعت بروند و در كنار بازدید از جاذبه های طبیعی همچون دریاچه ی دوقلو، از جاذبه های تاریخی استان نیز بازدید كنند، در واقع با یك تیر دو نشان زده اند!

برخی از جاذبه های گردشگری «استان ایلام» عبارتند از: «تنگه رازیانه ایلام، گل گل (سنگ نوشته ی آشوری)، گورستان چنار، رودخانه ی سیمره، تالاب سیاب درپوش، غار خفاش ایلام، دریاچه ی دوقلو، دژ میر غلام هاشمی، پایتخت ایلامیان، كبیر كوه و طاق شیرین و فرهاد»

«هفته های ایرانی» با هدف معرفی آیین های استان، جاذبه های اقتصادی و گردشگری، صنایع دستی و شرایط اقلیمی استان های مختلف هر هفته در یك استان از شبكه سراسری صدای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود و این هفته از «استان ایلام» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲:۰۰ با همكاری صدا و سیمای مركز ایلام روانه آنتن رادیو ایران می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.