Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 27348
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 05 تیر 1400 - 15:30 |

سفر جلال آل احمد به حاشیه کویر در «کتاب شب» رادیو

سفر جلال آل احمد به حاشیه کویر در «کتاب شب» رادیو

یکی از تک نگاری های زنده یاد جلال آل احمد با عنوان «گذری به حاشیه کویر» از ۵ تا ۹ تیر در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران بازخوانی می‌ شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «کتاب شب» بازخوانی رمان‌ ها و کتاب‌ های مشهور ایران و جهان را به عهده دارد و زندگینامه داستانی مفاخر و مشاهیر را نیز به مناسبت، بازخوانی می‌ کند.

در برنامه این هفته یکی از تک نگاری‌های زنده یاد جلال آل احمد با عنوان «گذری به حاشیه کویر» روایت می‌شود. جلال آل احمد وقتی به سفر می رفت، دیده‌ ها و شنیده‌ هایش را یادداشت می‌ کرد و آنها را در قالب کتاب و یا مقاله ای مفصل به چاپ می سپرد. این نوشته‌ های جسورانه، اغلب هم کار دستِ او می داد و بخاطر آنها بازخواست می‌ شد. اورازان، تات نشین‌ های بلوک زهرا، جزیره خارک دُرّ یتیمِ خلیج، سفر به شهر بادگیرها، گزارشی از خوزستان و گذری به حاشیه کویر از جمله این نوشته‌ها هستند. تک نگاریِ «گذری به حاشیه کویر» در پنج قسمت ۲۰ دقیقه ای تنظیم رادیویی شده و با صدای بهروز رضوی در برنامه «کتاب شب» خوانده می‌شود. سردبیر و نویسنده برنامه محمدباقر رضایی است که با تهیه کنندگی زرین کشاورز و صدابرداری محسن فراهانی ساعت ۲۳:۳۰ از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران می‌شنوید.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.