Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 46697
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 23 دی 1402 - 11:38 |

سفر رادیویی به استان «آبشارها» آغاز شد

سفر رادیویی به استان «آبشارها» آغاز شد

برنامه «هفته‌های ایرانی» در پانزدهمین سفر استانی خود راهی استان «لرستان» می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، استان «لرستان» در غرب ایران واقع شده است.این استان یکی از قطب‌های گردشگری ایران است که هر سال به دلیل داشتن جاذبه‌های دیدنی و توریستی زیاد، میزبان گردشگران زیادی است. «لرستان» را به عنوان استان آبشارها می‌شناسند.

مرکز استان «لرستان» شهر خرم‌آباد است. از جمله شهرهای این استان می‌توان به الیگودرز، ازنا، درود، بروجرد، الشتر، کوه دشت، پل‌دختر، چقابل، نورآباد و غیره اشاره کرد.

بر اساس یافته‌های باستان شناسی این استان یکی از نخستین سکونتگاه‌های قدیمی‌بشر است و تنها استانی از ایران می‌باشد که به دلیل اهمیت تاریخی فوق العاده آن یکی از ۴ بخش اصلی موزه ملی ایران به آن اختصاص یافته است.

این استان به لحاظ اقلیم و هواشناسی یک استان چهار فصل و دارای آب و هوایی متنوع است، این تنوع از شمال به جنوب و از شرق به غرب آن کاملا محسوس است، به نحوی که در فصل زمستان هنگامی‌که در شمال این استان برف و سرما در جریان است، قسمت های جنوبی آن دارای آب و هوایی معتدل است.

«لرستان» طبیعت بسیار زیبایی دارد و پدیده‌های طبیعی آن چشم هر انسانی را به خود جذب می‌کند.

برخی از مکان‌های دیدنی این استان عبارتند از: (قلعه فلک الافلاک؛ دریاچه گهرجنگل و آبشار نای انگیز، اشترانکوه، آبشار گرمه، تنگه لی‌لی، بازار خرم آباد، تونل برفی ازنا، موزه مردم‌شناسی لرستان، دریاچه کیو و..)

در ادامه طرح هفته‌های فرهنگی رادیو ایران، این هفته از ۲۳ تا ۲۹ دی یک هفته روی موج رادیو ایران مسافر استان «لرستان» باشید و با مفاخر فرهنگی، جاذبه‌های دیدنی، فرهنگ و آداب و رسوم و غذاهای محلی این استان بیشترآشنا شوید.

شایان ذکر است برنامه‌های مختلف رادیو ایران مثل «سلام صبح بخیر، نمودار، باغ هنر، ایرانشهر و ورزش ایران و زیر آسمان ایران و …» در بخش های مختلف از استان «لرستان» خواهند گفت.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.