Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 47215
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 15 بهمن 1402 - 13:54 |

سفر رادیویی به استان «البرز» آغاز شد

سفر رادیویی به استان «البرز» آغاز شد

«هفته های ایرانی» در هجدهمین سفر استانی، از استان «البرز» و دیدنی ها و شنیدنی های این استان می گوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو ایران، اغلب ما در سفر های خود از شهرهای استان «البرز» عبور می‌كنیم، اما كمتر به این فكر می‌كنیم كه سری به جاذبه‌های آن زده و این استان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب كنیم. استان «البرز» ایران كوچك است و مردمی با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف در این استان زندگی می‌كنند.

كرج یكی از كلان شهرهای ایران و همچنین مركز، استان البرز می‌باشد.

استعدادهای طبیعی و منابع آبی فراوان سلسله جبال البرز، همچنین خاك حاصلخیز دامنه‌های البرز و دشت منتهی به آن برای اجتماعات بشری مناسب بوده‌است و دلیل آن آثار باستانی ارزشمندی است كه در گوشه و كنار این جلگه وسیع و در حاشیه راه های ارتباطی كهن قابل مشاهده‌است.

تپه‌های آق تپه، مراد تپه و تپه مردآباد، قلعه‌های تاریخی تنگ گسیل و شهرستانك و آثار دوران اسلامی همچون برج میدانك مغولی، پل و كاروانسرای شاه‌عباسی كرج، كاخ‌های قاجاری و كاخهای رضا شاهی و محمدرضا شاهی حكایت از استمرار استقرارهای پی در پی در این منطقه دارد.

در ادامه طرح هفته های فرهنگی رادیو ایران، این هفته از ۱۴ تا ۲۰ بهمن یك هفته روی موج رادیو ایران مسافر استان «البرز» باشید و با مفاخر فرهنگی، جاذبه های دیدنی، این استان بیشتر آشنا شوید.

شایان ذكر است برنامه های مختلف رادیو ایران مثل «سلام صبح بخیر، نمودار، پلاك هشت باغ هنر، ایرانشهر و ورزش ایران و زیر آسمان ایران و …» در بخش های مختلف از استان «البرز» خواهند گفت.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.