Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 1328
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 04 اسفند 1394 - 11:54 |

سه پرده رادیویی از زندگی پروین اعتصامی شنیده می‌شود

سه پرده رادیویی از زندگی پروین اعتصامی شنیده می‌شود

اداره کل هنرهای نمایشی رادیو زندگی پروین اعتصامی را در نمایشی با عنوان «سه پرده از یک زندگی» در رادیو نمایش تولید کرد.

مهدی نمینی مقدم کارگردان نمایش رادیویی «سه پرده از یک زندگی» که به زندگی پروین اعتصامی می پردازد، گفت: این متن به قلم علی دنیوی ساروی نوشته شده است و در آن به کودکی، نوجوانی و بزرگسالی پروین اعتصامی پرداخته می شود.

این کارگردان ادامه داد: در این نمایش ایوب آقاخانی در نقش دهخدا و احمد گنجی در نقش اعتصام الملک پدر پروین به ایفای نقش پرداخته اند که به نظرم بسیار اجرای دقیقی در ایفای نقششان داشته اند و البته بازی دیگر همکاران حرفه ای ام در این اثر به کامل شدن آن کمک بسیاری کرد.

نمینی مقدم عنوان کرد: متاسفانه این شاعر گرانقدر در سنین بسیار کم زندگی را ترک کرد و همچنان فقدان او احساس می شود و امیدوارم با تلاشی که بازیگران حرفه ای اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در اجرای این اثر رادیویی داشته اند، ادای دینی به این بانوی بزرگوار کرده باشیم.

در ادامه سیما خوش چشم هنرمندی که از سن چهار سالگی به عنوان بازیگر در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در نقش های متنوع و گوناگونی هنرنمایی کرده است ، درباره بازی اش در نقش پروین اعتصامی چنین گفت: در این نمایش سه دوره از زندگی پروین را اجرا کردیم، دوره کودکی از سن ۱۱ سالگی، دوره نوجوانی که در یک مدرسه ایرانی آمریکایی تحصیل می کرد و همزمان درس می داد و دهه سوم زندگی اش که آخرین سال های زندگی او بود و من در این سه دوره با سه تیپ مختلف صدا در نقش پروین بازی کرده ام.

خوش چشم تاکید کرد: بازی در این نقش را بسیار دوست داشتم چرا که متن بسیار روان و راحتی بود و این را هم بگویم چون سال ها پیش در نقش کودکی پروین به کارگردانی خانم ژاله علو و آقای حمید منوچهری بازی کرده ام همیشه دوست داشتم تا در اجرای نقش بزرگسالی این شاعر بزرگوار نیز سهمی داشته باشم که خوشبختانه با بازی در این نمایش رادیویی احساس کردم آنقدر در من تأثیر گذاشته است گویی که جای او زندگی کرده ام.

امیر فرحان نیا، ایوب آقاخانی، احمد گنجی، سیما خوش چشم، سعیده فرضی، احمد ایرانیخواه، راضیه مومیوند، مهین فرد نوا و محمدرضا علی هنرمندانی هستند که در نمایش رادیویی «سه پرده از یک زندگی» به ایفای نقش پرداخته اند.

این نمایش رادیویی به تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، کارگردانی مهدی نمینی مقدم، صدابرداری حیدر صفدری و افکت نازنین حسن پور به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است و پخش آن به زودی از شبکه رادیویی نمایش آغاز خواهد شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.