Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 27578
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو سلامت تاریخ انتشار : 13 تیر 1400 - 15:33 |

سونامی آشپزخانه در رادیو سلامت

سونامی آشپزخانه در رادیو سلامت

برنامه داستان ها و آدم ها سه شنبه این هفته ۱۵ تیر ماه به بررسی مجموعه داستان سونامی آشپزخانه اختصاص دارد که از رادیو سلامت پخش می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، این برنامه رادیویی با اعلام داستان و روایت داستان آغاز می شود و درادامه روانشناس به تحلیل روابط شخصیت ها و عناصر داستان،‌ نشانه شناسی و ارتباط داستان با مسایل و مصادیق واقعی جامعه امروز می پردازد.

این برنامه رادیویی به تهیه کنندگی سارا شریفی روزهای سه شنبه ساعت ۱۹ و ۱۰ دقیقه از رادیو سلامت پخش می شود. به گفته او در این هفته به کتاب مجموعه داستان سونامی آشپزخانه نوشته سارا رفیعی پور می پردازد. همچنین شنوندگان می توانند شنونده تحلیل های دکتر مینا پورفرخ روانشناس در ارتباط با داستان این کتاب باشند.

در این برنامه داستان‌های کوتاه ایرانی و خارجی خوانده و از منظر روانشناسی تحلیل و بررسی می‌شود. هر داستان علاوه بر آنکه خواننده را با دنیای خیال آشتی می‌دهد، الگویی است برای خواننده تا از خلال خوانش داستان، درون خود را کندوکاو کند و دردهای خود را شفا بخشد و این تاثیر کتابخوانی است بر آرامش و سلامت روان.

در این برنامه کتاب‌های ایرانی توسط نویسندگان کتاب بازخوانی می‌شود. از جمله نویسندگانی که با این برنامه همراه شده‌اند می توان به محمود حسینی زاد، فرشته نوبخت، آرش میرصادقی، سیامک گلشیری، پروین سلاجقه، رامبد خانلری، کاوه فولادی نصب، رسول یونان و …  اشاره کرد.

کتاب‌های نویسندگان خارجی از جمله کتاب‌های اروین یالوم، آنا گاوالدا،اریک امانوئل اشمیت،آلیس مونرو،آلبا دسس پدس،مت هیگ،هاروکی موراکامی در برنامه بازخوانی شده است. گوینده برنامه میترا بهرامی است و دکتر پروین ناظمی، پونه مقیمی و نوشین جمشیدی کارشناسانی هستند که در تحلیل برنامه نقش دارند.

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.