Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 44039
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 21 شهریور 1402 - 15:54 |

سیری در دنیای موسیقی با «نیستان» رادیو فرهنگ

سیری در دنیای موسیقی با «نیستان» رادیو فرهنگ

برنامه «نیستان» با بخش های مختلف موسیقی شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵:۰۰از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش هنرصدا، در بخش اول برنامه امروز سه شنبه ۲۱ شهریور با عنوان« در محضر استاد» استاد كامبیز روشن روان درباره زندگی هنری و چگونگی ورود به هنرستان موسیقی صحبت می كنند. كامبیز روشن روان در ۱۹ خرداد سال ۱۳۲۸ در تهران متولد شد. وی موسیقی‌دان، آهنگساز، نوازنده، رهبر اركستر و آموزگار موسیقی است. او به‌عنوان یكی از آهنگسازان سرشناس در موسیقی كلاسیك و سنتی ایرانی، آثار متنوعی در این سبك‌ها با استفاده از فرم‌های شناخته شدهٔ غربی و ایرانی مانند: سمفونی، سونات، پوئم سمفونیك، كنسرتو، فرم‌های موسیقی ردیفی و موسیقی محلی ساخته یا تنظیم كرده‌است.
زندگی حرفه‌ای او به سه بخشِ آهنگسازی، تدریس و فعالیت صنفی در جامعهٔ موسیقی تقسیم می‌شود. وی در طول حرفهٔ خود، آثارِ زیادی برای موسیقی فیلم، موسیقی آوازی، اركستر سمفونیك و مجلسی خلق كرده‌است و برای سال‌ها تلاش در راه تدریس، تألیف كتاب، جزوه و مقاله در امرِ آموزش، از او به‌عنوان موسیقی‌دانی صاحب‌نظر، در مباحث تئوریك و هارمونی یاد می‌كنند.بخش دوم برنامه به موسیقی چند صدایی اختصاص دارد كه پروفسور منوچهر صهبایی آهنگساز و رهبر اركستر در این بخش به آثار سمفونیك در موسیقی ایران پرداخته و در یاد نگار حشمت سنجری رهبر اركستر، آهنگساز و نوازنده‌ی ویلن، به بخش هایی از كناب افق بیكران اشاره دارد.تاثیر موسیقی بر رادیو و روایت آثار موسیقایی رادیویی با امیر شهابی مدرس دانشگاه و نوازنده پیانو بخشی دیگر است كه در آن به تاثیر موسیقی بر رادیو و روایت آثار موسیقایی رادیویی پرداخته می شود.
نگاهی به قابلیت پیانو در سبكهای موسیقی با ماندانا غفاری مدرس و نوازنده پیانو بخش دیگر این برنامه است كه در این بخش درباره موسیقی فیلم نیز صحبت می شود.در بخش موسیقی محلی نیز استاد هوشنگ جاوید پژوهشگر اقوام و نواحی به بررسی سازهای بادی ساز سرنا می پردازد. مجله رادیویی موسیقی نیستان با هدف تحلیل، بررسی و پخش موسیقی ایرانی به همراه آخرین رخدادهای این حوزه به تهیه كنندگی یلدا احتشامی و وحید رستگاری و گویندگی لیدا وحیدی از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو فرهنگ موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز روی آنتن می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.