Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 37072
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 26 مهر 1401 - 11:40 |

«سینما فرهنگ» ویژه برنامه جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه از رادیو فرهنگ

«سینما فرهنگ» ویژه برنامه جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه از رادیو فرهنگ

شبكه رادیویی فرهنگ برای اطلاع رسانی از سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران برنامه « سینما فرهنگ» را ویژه این جشنواره پخش می كند.

به گزارش هنرصدا، دومین نشست سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران صبح یكشنبه ۲۴ مهرماه در مجموعه باغ زیبا برپا شد و مهدی آذرپندار دبیر این رویداد ضمن تشریح جزئیات آن از پخش برنامه ویژه این رویداد فرهنگی هنری از رادیو فرهنك خبرداد.مهدی آذر پندار دبیر سی ونهمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه گفت: در این دوره جشنواره بین المللی فیلم كوتاه ، ۲۲۰ اثر ثبت نام شده كه ۹۹ فیلم در جشنواره حاضر شده اند كه ۶۶ فیلم از تهران و ۳۳ فیلم از شهرستانها،۸۶ فیلمساز مرد و ۱۸ فیلم ساز خانم هستند.دبیر جشنواره فیلم كوتاه تهران در ادامه با اشاره به تعداد فیلم‌ها در بخش‌های مختلف بیان كرد:سعی كردیم در این دوره با یكی كردن هیئت انتخاب و داوری در بخش‌های مختلف برخی حساسیت‌ها را كمتر كنیم البته تعداد فیلم‌های پذیرفته شده كمتر شد چون سختگیری از جهت فرمی و تكنیكی و انطباق با تعاریف داشتیم. در بخش مستند و تجربی كاهش اثر داشتیم چون سعی كردیم فیلم‌هایی را انتخاب كنیم كه با كیفیت‌تر باشد. بخشی از آنچه گفته بودیم محقق شد و امروز جشنواره ۱۰ بسته برای فیلم‌های داستانی دارد كه آثار آن متنوع هستند مثلاً ۱۰ فیلم در حوزه كمدی و ۹ فیلم در حوزه فانتزی و ۵ اثر رازآلود، ٢اثر دفاع مقدس،٢ اثر كودك، ۶ اثز ملودرام،۲اثر تجربه گرا و۲۰ اثز در حوزه درام داریم.وی ادامه داد:بیست‌وسوم شهریورماه لیست فیلم‌ها را اعلام كردیم و یكی از دوره‌هایی بود كه این فرایند كم حاشیه و اعتراضات بسیار كمتر از ادوار گذشته بود.
آذرپندار درباره فیلم‌های اقتباسی گفت: ۱۲ فیلم اقتباسی در بخش‌های مختلف داریم البته اینگونه نبوده كه صرف نظر از فرم فقط به خاطر اقتباسی بودن انتخابشان كرده باشیم چون نمی‌خواستیم فقط آمار پر كنیم.
گفتنی است،انجمن سینمای جوانان ایران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار كوتاه در سطح ملی و بین‌المللی، ایجاد عدالت فرهنگی در نقاط كشور و رقابت سازنده بین فیلم‌سازان، سی‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران را ۲۷ مهر تا دوم آبان ۱۴۰۱ (۱۹ تا ۲۴ اكتبر ۲۰۲۲) برگزار می‌كند.
توجه به سینمای بومی و ژانرهای متنوع در فیلم كوتاه با تأكید بر خلاقیت و نوآوری در اولویت انتخاب و داوری دوره سی و نهم جشنواره است. فیلم‌های كوتاه با زمان كمتر از ۳۰ دقیقه در بخش‌های سینمای ایران و بین‌الملل در گونه‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی به رقابت خواهند پرداخت.رادیو فرهنگ با برنامه سینما فرهنگ از روز چهاشنبه ۲۷ مهر الی ۲ آبان از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰رویدادها و اخبار سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را بصورت زنده از محل برگزاری جشنواره سینما پردیس ملت پوشش می دهد.تهیه كنندگی این برنامه را رضاغیور برعهده دارد و‌برنامه از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ روی آنتن می رود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.