Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 38510
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 01 دی 1401 - 11:59 |

شاعران شروان از نگاهی دیگر در«پارسی گویان» رادیو

شاعران شروان از نگاهی دیگر در«پارسی گویان» رادیو

در«پارسی گویان» این هفته پنج شنبه اول دی ماه، با حضور دكتر محمدجعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی، با شاعران دیگری از منطقه ارّان و شروان آشنا خواهیم شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، دكتر محمدجعفر محمدزاده پژوهشگر زبان فارسی بیان كرد: با شناخت احوال شاعران ارّان و قفقاز، آگاهی بیشتری از محیط ذوقی، ادبی و فرهنگی شمال‌غرب ایران قدیم به دست خواهد آمد.
وی ادامه داد: برای حفظ پیوندهای ملی ایرانِ فرهنگی و فرهنگِ ایرانی آگاهی از پیشینه زبان فارسی در قفقاز و شمال‌غرب ایران ضروری است. چرا كه جایگاه و پیشینه زبان فارسی در دو سوی رود ارس واقعیتی انكارناپذیر و فراموش‌ناشدنی است.
این پژوهشگر زبان فارسی افزود: در برنام این هفته، با شاعران دیگری از منطقه ارّان و شروان ازجمله ادیب ابوبكر شروانی، معین‌الدین بختیار شروانی، بهاء شروانی، تفلیسی شروانی، عماد، سعید، و نفیسی شروانی آشنا می‌شویم و رباعی‌هایی از آنها را خواهیم شنید.

و در پایان سیده زهرا صالحی تهیه كننده برنامه «پارسی‌گویان» افزود: تینا میركریمی گزارشگر برنامه با نسرین پرویزی معاون فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دكتر امیر الهامی استاد دانشگاه و عاطفه جوشقانیان شاعر گفت وگو می كند و به روال هر هفته فرزانه شكراللهی كارشناس ادبیات نیز بخش‌هایی از شاهنامه را می‌خواند.
گفتنی است «پارسی‌گویان» به تهیه كنندگی سیده زهرا صالحی و با حضوردكتر محمدجعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی و اجرای حسن همایی پنجشنبه ها ساعت ۱۶:۰۰ از رادیو ایران پخش می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.