Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 5 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 46256
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 29 آذر 1402 - 21:20 |

«شب خاطرات شیرین» در یلدای رادیو فرهنگ

«شب خاطرات شیرین» در یلدای رادیو فرهنگ

ویژه برنامه یلدایی«شب خاطرات شیرین» با بخش های مختلف و حضور پیشكسوتان عرصه فرهنگ‌و هنر از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش هنرصدا، شب یلدا كه از دیرباز در میان فرهنگ و رسوم ایرانیان جایگاه ویژه‌ای داشته و به عنوان بلندترین شب سال شناخته می‌شود، بهانه‌ای برای دید و بازدید و تكریم جایگاه بزرگان خانواده‌ به شمار می‌رود. در این شب رادیو فرهنگ همراه شنوندگان می شود و ‌برنامه‌های متنوعی را پخش می كند.
گفتگوی بهروز افخمی و دكتر نصرالله حدادی پیرامون شأن و جایگاه یلدا در ادبیات و بین مردم در برنامه « شب های فرهنگ» چهارشنبه ۲۹ آذر از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه پخش می شود.
برنامه « صبح به وقت فرهنگ» چهارشنبه و « خیابان فرهنگ» پنجشنبه هركدام در بخش های مختلف به یلدا می پردازند این برنامه ها ساعت ۶ تا۸ پخش می شوند.
شب خاطرات شیرین نیز پنجشنبه ۳۰ آذر از ساعت ۲۰ با میزبانی فاطمه اسحاق تبار، سید دانیال دانیال معنوی و حضور پیشكسوتان صدا همچون مریم واعظ پور و ناصر قوام پور، مریم ركنی، امیر نوری و..بازیگری و نوازندگی امیر حسین انصافی با همراهی و‌هماهنگی فاطمه طاهری در شب یلدا پخش می شود و مستندهای برنامه را شهره احمدوند و علی جویا تهیه كرده اند و سمیه نجفی گزارشگری است كه در كنار دیگر عوامل نازنین حاج سیف الله را در تهیه این برنامه یاری می كند.
شب یلدا در روستاها، تاریخچه شب یلدا و حضور در كهریزك و گفتگو با سالمندان ، گفتگو با هنرمندان و پخش پیام تبریك استادان تاریخ و ادب از جمله بخش های تین برنامه است.
همچنین شب یلدا در دوران دفاع مقدس و گفتگو با همكاران رادیو فرهنگ در كنار بخش كارشناسی شب یلدا در ادبیات با حضور حافظ پژوهان ، نقالی و تفالی به غزلیات حافظ در این برنامه تدارك دیده شده است.
استاد میر كیانی ( نویسنده)در شب خاطرات شیرین همراه شنوندگان می شود و بخشی داستانی از كتاب قصه ما مثل شد را خوانده و در ادامه گروه نوازندگان اجرا داشته و شاعران، بازیگران و هنرمندان (رسول نجفیان، دكتر علیرضا غزوه، رضا مختاری اصفهانی، اسماعیل آذر و ….)در این برنامه از یلدا می گویند.
رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز بشنوبد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.