Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 26460
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1400 - 11:26 |

«شب های فرهنگ» را با فرشته طائرپور همراه شوید

«شب های فرهنگ» را با فرشته طائرپور همراه شوید

برنامه «شب های فرهنگ» امشب یکشنبه ۲۶ اردیبهشت، به گفت و گو با فرشته طائرپور، تهیه کننده و نویسنده اختصاص دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «شب های فرهنگ» ۲۶ اردیبهشت، فرشته طائرپور، تهیه کننده و فیلمنامه نویس از زندگی، آثار و فعالیت های خود می‌گوید.

فرشته طائرپور فارغ‌ التحصیل کارشناسی ادبیات انگلیسی است. او مدتی را به عنوان نویسنده و عضو هیئت تحریریه در مجله زن مشغول به کار شد و در سال‌ های بعد ضمن مدیریت مرکز نگارش ویرایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (۱۹۹۱–۱۹۸۲)، با گروه‌ های کودک و نوجوان شبکه‌ های اول و دوم سیما در مقام مشاور و نویسنده همکاری داشته‌است. طائرپور به دنبال فعالیت ادبی در حوزه کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۶ در زمینه سینمای کودک نیز به کار پرداخت. خانه ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان که طائرپور مدیرعامل آن است، تاکنون بیش از ده فیلم سینمایی و حدود بیست هزار دقیقه آثار ویدئویی تهیه کرده‌ است. وی همچنین نخستین داور جشنواره فیلم‌ های کودکان در جشنواره‌ های فرانکفورت، قاهره و حیدرآباد بوده‌ است، درضمن نخستین سینماگر ایرانی است که در پنجاه سال گذشته توانسته به عضویت هیئت رئیسه سازمان بین‌المللی فیلم سازان کودک وابسته به یونسکو (سیفژ) درآید.

برنامه «شب های فرهنگ» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه، از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ روی آنتن می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.