Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 46092
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 21 آذر 1402 - 12:53 |

شب یلدای رادیو نمایش با میرطاهر مظلومی و اولین كنسرت-نمایش رادیویی

شب یلدای رادیو نمایش با میرطاهر مظلومی و اولین كنسرت-نمایش رادیویی

مدیر رادیو نمایش از پخش ویژه برنامه «طاهرشو» در شب یلدای این شبكه رادیویی خبر داد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، محسن سوهانی، مدیر كل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش ضمن اعلام این مطلب افزود: “طاهر شو” ویژه برنامه اصلی ما در شب یلدا خواهد بود كه با اجرای هنرمند محبوب و طناز هنرهای نمایشی كشور، میرطاهر مظلومی دردورهمی شب چله با حضور جمعی از چهره های محبوب به روی آنتن خواهد رفت و لحظات جذاب و صمیمانه ای را در بلندترین شب سال برای مخاطبان رقم خواهد زد.
مدیر رادیو نمایش تأكید كرد: طاهرشو” یك ویژه برنامه نوظهور با محوریت هنرمندی محبوب و طنزپرداز خواهدبود كه قرار است در مناسبت های مختلف روی آنتن رادیو نمایش تداوم پیدا كند و حال خوب را به مردم هدیه كند. به نظرم این برنامه كه در رادیو متولد شده، قابلیت هم افزایی با سیما را نیز دارد.
سوهانی ادامه داد: یكی از مهم ترین اركان هویت محوری توجه به آیین ها و سنت های بومی است. اساس “شب یلدا” یا “شب چله” به عنوان جشنی كهن و سنتی دیرین و ارزشمند در فرهنگ ایرانی، دورهم بودن و دید و بازدید است كه در فرهنگ اسلامی نیز تحت عنوان آموزه اخلاقی صله رحم توصیه شده است و به سهم خود دررادیو نمایش برای پاسداشت این عنصر هویتی و فرهنگی تلاش كردیم.
مدیر رادیو نمایش ادامه داد : ” آواز ارگ” نیز برنامه دیگری است كه برای نخستین بار در قالب اولین كنسرت_نمایش رادیویی با هنرنمایی قربان نجفی بازیگر و خواننده نام آشنای كشورمان از آنتن شبكه رادیویی نمایش پخش می شود.
وی تأكید كرد: طی سال های اخیر آثاری در قالب تركیبی و میان رشته ای ضمن پیوند دو عنصر نمایش و موسیقی با عناوینی چون «كنسرت-نمایش»، «موسیقی-نمایش»، «تئاتر-موسیقی» و… به روی صحنه رفتند كه با استقبال خوب هموطنانمان مواجه شدند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از این قالب نو و میان رشته ای در نمایش های رادیویی نیز بهره ببریم و آواز ارگ نخستین گام در این تجربه جدید است كه شب یلدا تقدیم همراهان رادیو نمایش خواهد شد.
گفتنی است، كنسرت – نمایش آواز ارگ، سی ام آذرماه ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو نمایش پخش می شود و ساعت ۱۱:۰۰ اول دی ماه تكرار آن است،همچنین «طاهر شو» كه ویژه برنامه اصلی شب یلدا است، سی ام آذرماه ساعت ۲۲:۳۰ از آنتن شبكه رادیویی نمایش پخش خواهد شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.