Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 37354
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 08 آبان 1401 - 12:56 |

شعر خوانی مرحوم قیصر امین پور در رادیو ایران

شعر خوانی مرحوم قیصر امین پور در رادیو ایران

برنامه «باغ هنر» یکشنبه هشتم آبان، همزمان با سالروز در گذشت قیصر امین پور بخشی از شعر خوانی مرحوم را پخش می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، قیصر امین‌ پور در دوم اردیبهشت ۱۳۳۸ در روستای گتوند (شهرستان امروزی) از توابع شهرستان شوشتر در استان خوزستان به دنیا آمد. دوره راهنمایی و متوسطه خود را در مدرسه راهنمایی دکتر معین و آیت الله طالقانی دزفول گذراند و در سال ۱۳۵۷ در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد، ولی پس از مدتی از تحصیل این رشته انصراف داد.اولین مجموعه او «در کوچه آفتاب» دفتری از رباعی و دوبیتی بود و به دنبال آن «تنفس صبح» تعدادی از غزل ها و حدود بیست شعر نیمایی که بعضی به اشتباه این اشعار را سپید می‌پندارند را در بر می‌گرفت. این کتاب از سوی انتشارات حوزه هنری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی‌به چاپ رسید. امین پور هیچگاه اشعار فاقد وزن نسرود و در عین حال این نوع شعر را نیز هرگز رد نکرد.

عبدالله علایی تهیه کننده این هفته برنامه «باغ هنر» بیان کرد: در سالروز در گذشت قیصر امین پور بخشی از شعر خوانی مرحوم در برنامه پخش می‌شود و همچنین دکتر اسماعیل امینی شاعر و منتقد ادبی از آثار، زندگی شخصی و فضای کاری قیصر امین پور می‌گوید.

«باغ هنر» این هفته به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای شهاب شهرزاد از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.