Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 40871
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1402 - 18:21 |

شناخت اندیشه و آثار دکتر دینانی در «تالار آیینه» رادیو

شناخت اندیشه و آثار دکتر دینانی در «تالار آیینه» رادیو

برنامه «تالار آیینه» یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها به معرفی کتاب می‌پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، سعید مبشری تهیه کننده برنامه «تالار آیینه» بیان کرد: سه شنبه پنجم اردیبهشت، کتاب ««دنیای دینانی»، اثر دکتر «محمدجعفر محمدزاده»  نقد و بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: دکتر «محمدجعفر محمدزاده»، نویسنده، پژوهشگر، استاد دانشگاه ادبیات و مدیر رادیو سراسری ایران است.

مبشری افزود: کتاب «دنیای دینانی»، در شناخت اندیشه و آثار دکتر غلامحسین ابراهیمی‌دینانی به چاپ رسیده و در‌برگیرنده بخشی از آثار و افکار دکتر دینانی از نگاه نویسنده است.

این کتاب در ۱۲۴ صفحه در قطع رقعی و دارای دو فصل و یک مقدمه با عنوان سرسخن است. فصل نخست، مشتمل بر شش مقاله است که سال‌های پیش در روزنامه اطلاعات انتشار یافته که به گفته مؤلف در مقدمه کتاب، به پاس قدردانی از مقام علمی دکتر دینانی و اهمیت موضوع با مداقه ویرایشی جدید، همراه با پاورقی‌هایی افزوده به صورت کتاب درآمده است.

پرسش‌های دقیق؛ پاسخ‌های عمیق، نصیرالدین فیلسوف گفت‌وگو، عالم هستی کلام خداوند است، نگاه جدید به زندگی در اندیشه خیام، اندیشه و خرد در مکیال گفت‌وگو و ابن‌سینا فیلسوف ناشناخته عناوین شش مقاله‌ای است که در فصل نخست کتاب آمده است.

این تهیه کننده رادیویی اظهار کرد: نویسنده در فصل دوم، به ارائه کتاب‌شناسی مختصری از ۲۷ اثر فلسفی دکتر دینانی به صورت کوتاه و روشمند پرداخته است که راهنمای معتبری برای شناخت آثار این فیلسوف معاصر است.

وی افزود: دکتر «محمدجعفر محمدزاده» در سرسخن آورده است «این کتاب بر آن است تا با تکیه بر گفتار و نوشتار، دو محصول عمده زبان، اندکی از دنیای فیلسوف معاصر دکتر غلامحسین ابراهیمی‌ دینانی را بشناساند و این بهترین راه شناخت است. در غیر‌ این ‌‌صورت شناساننده به اعتبار حکم عقلی نیازمند شرایطی است که فراهم نیست تا با آن بتوانند به شناساندن این فیلسوف گرانمایه بپردازند.»

تهیه کننده برنامه «تالار آیینه» در پایان تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند این برنامه را با اجرای شهاب شهرزاد یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران بشنوند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.