Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 8986
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 05 اسفند 1397 - 0:39 |

صفحه های ضبط سنگی در رادیو فرهنگ پخش خواهد شد

صفحه های ضبط سنگی در رادیو فرهنگ پخش خواهد شد

رادیو فرهنگ از شنبه ۴ اسفند در برنامه جدیدی با عنوان «خنیاگران » پژوهش های مکتوبی که در حوزه موسیقی در ایران فرهنگی صورت گرفته است را معرفی می کند.

برنامه خنیاگران کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که هر شنبه ساعت ۲۲ با موضوع پیوند کتاب و موسیقی پخش می شود.

این برنامه که با حمایت معنوی موزه موسیقی تهیه و تدوین می شود، برای نخستین بار در رادیو صفحه های ضبط سنگی موسیقی که در موزه موسیقی نگهداری می شود را پخش می کند.

گفتنی است در موزه موسیقی هزاران قطعه موسیقی از ابتدای تاریخ ضبط موسیقی در ایران که روی انواع وسایل از صفحه های سنگی تا سی دی و دی وی دی های مدرن امروز در آلبوم بزرگ موسیقی ایران ثبت شده است نگهداری می شود که در نوع و اندازه خود بی نظیر است. اساس این آرشیو مجموعه شادروان مهندس گلشن ابراهیمی است که پیش از درگذشتشان به موزه موسیقی اهدا شده است. علاوه بر آن مجموعه های ارزشمند دیگری نیز به آرشیو افزوده شده در حال دیجیتالی شدن است.

در این برنامه پژوهش های مکتوبی که در حوزه موسیقی در ایران فرهنگی صورت گرفته است، معرفی می شود و با مولفان و پژوهشگران این آثار گفتگو خواهد شد.

بردیا حسام کارشناس مجری این برنامه ، زهرا حبیبی زاد به عنوان مشاور محتوایی، فریده گودرزی تهیه کننده و همچنین مهدی محمدیان اجرای برنامه خنیاگران را برعهده خواهند داشت.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.