Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 43480
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو اقتصاد تاریخ انتشار : 29 مرداد 1402 - 13:34 |

صفر تا صد راه اندازی کسب وکارهای زیست فناوری در رادیو اقتصاد

صفر تا صد راه اندازی کسب وکارهای زیست فناوری در رادیو اقتصاد

برنامه «شب آفتابی» یکشنبه ۲۹ مرداد، صفر تا صد راه اندازی کسب و کارهای زیست فناوری را خدمت شنوندگان توضیح می دهد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «زیست فناوری» (Biotechnology) یا بیوتکنولوژی شامل کاربرد سیستم‌های بیولوژیکی موجود در ارگانیسم‌ها یا استفاده از خود ارگانیسم‌های زنده در جهت ایجاد فناوری‌های پیشرفته جهت ارتقا کیفیت زندگی است.
زیست فناوری در زمینه‌های مختلف از کشاورزی تا پزشکی و داروسازی، کاربردهای متنوعی دارد. در واقع بیوتکنولوژی تنها در زمینه‌هایی که مرتبط با موجودات زنده است، کاربرد ندارد بلکه در تمام فعالیت‌هایی که از ارگانیسم‌های زنده یا ترکیبات زیستی برای بهبود و ارتقا کیفیت یک محصول استفاده می‌شود، می‌تواند کاربرد داشته باشد.
زیست فناوری می‌تواند بسیار حیاتی باشد و از آن برای توسعه ابزارهای بسیار کوچک و بیولوژیکی استفاده می‌شود، به طوری که بسیاری از ابزارهای بیوتکنولوژی در سطح سلولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در برنامه امشب هومن کاغذیان، رییس مجتمع تولیدی -تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران به همراه فرشاد حسین پور کارافرین حضور خواهند داشت و درباره صفر تا صد راه اندازی کسب و کارهای زیست فناوری صحبت می‌کنند.
برنامه «شب آفتابی» کاری از گروه «کارآفرینی و کسب‌وکار» رادیو اقتصاد است که روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۲۲:۰۵ به روی آنتن می رود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.