Saturday, 25 May , 2024
امروز : شنبه, ۵ خرداد , ۱۴۰۳ - 18 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 44372
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 05 مهر 1402 - 11:34 |

ضرورت حفاظت از جنگل های کردستان در «سیاره آبی» رادیو ایران

ضرورت حفاظت از جنگل های کردستان در «سیاره آبی» رادیو ایران

برنامه «سیاره آبی» چهارشنبه ۵ مهر ماه در گفت و گو با بهزاد شریفی پور مدیر کل منابع طبیعی استان کردستان، از جنگل های این استان می‌گوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، جنگل‌های زاگرس با وسعت بیش از پنج‌ میلیون هکتار یکی از مهم‌ترین رویشگاه‌های ایران هستند که به دلایل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و بوم شناختی از عرصه‌های کلیدی ایران محسوب می‌شوند.

سیما پاتیمار تهیه کننده برنامه «سیاره آبی» بیان کرد: استان کردستان با داشتن منابع‌طبیعی مناسب و جنگل‌ها و مراتع غنی دارای توانمندی‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه تولیدات‌ گیاهی جنگلی و مرتعی می‌باشد. چشمه ساران فراوان، رودخانه‌های خروشان، خاک مستعد، هوای معتدل، جنگل سرسبز، مراتع گسترده، انبوه درختان، درختچه‌ها و گیاهان ارزشمند با تنوع ژنتیکی فوق‌العاده و گونه‌های خوراکی و دارویی و هزاران پدیده چشم‌نواز و روح‌انگیز از ثروت‌های خدادادی این خطه است.

جنگل‌ها و مراتع یکی از بزرگترین نعمت‌های خدادادی است که ضرورت حفظ و حراست از آن و نیز امانت‌داری برای نسل‌های آینده یکی از وظایف مهم و حیاتی برای همه انسان‌هاست. در همین راستا و به منظور ضرورت حفاظت و اهمیت جنگل های استان با بهزاد شریفی پور مدیر کل منابع طبیعی استان کردستان گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «سیاره آبی» به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و اجرای زهرا رحیمی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۴۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.