Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 37682
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 24 آبان 1401 - 11:44 |

عاشقانه های رهی معیری در رادیو صبا

عاشقانه های رهی معیری در رادیو صبا

برنامه مستند ماجرا به مناسبت سالروز درگذشت رهی معیری غزل سرای مشهور ایرانی راهی آنتن می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا ،”ماجرا ” عنوان یكی از برنامه های مستند رادیو صبا است، كه در قالب گزارش به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجرا های معروف می پردازد .
این برنامه روزچهار شنبه ۲۵ آبان با توجه به سالروز در گذشت رهی معیری در روز گذشته با موضوع آشنایی را رهی معیری راهی آنتن صبا می‌شود.
احتمالا شعر معروف «شد خزان گلشن» با صدای بدیع زاده را كه می‌شنوید، زیبایی شعر، شما را شگفت‌زده می‌كند. این شعر متعلق به محمد حسن معیری، متخلص به «رهی» است. شاعری كه آن را به‌واسطه غزل‌های مشهورش می‌شناسید.

در ۲۴ آبان ماه ۱۳۴۷ رهی معیری غزل سرای معاصر در ۵۹ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان در گذشت.
لیلا علاقه مند گزارشگر«ماجرا» درباره این برنامه توضیح داد: این ماجرا از گوش دادن به یك آهنگ با صدای زنده یاد استاد بنان شروع شد، آهنگ «شدخزان». به دنبال شاعر این اشعار عاشقانه به اسم رهی معیری رسیدم، زندگی نامه این شاعر غزل های عاشقانه را مرور كردم ، سوالی ذهنم را درگیر كرد ، شاعری كه صاحب كلی از ترانه ها و تصنیف های مشهور و شعرهای عاشقانه بسیاراست، اما به طرز عجیبی هیچوقت ازدواج نكرده چطور ممكنه شاعری كه اینهمه شعر عاشقانه داره، ازدواج نكرده باشد؟
به دنبال این سوال تلاش كردم با آقای نیكنام نوسینده كتاب «زندگی نامه رهی معیری» گفتگو كنم اما موفق نشدم ، بلاخره بعد از جستجوی بسیار به علی رزاقی شانی نویسنده كتاب «آشنایی با رهی معیری» توانستم صبحت كنم و با ناگفته هایی از زندگی محمد حسن معیری روبه رو شدم .

مستند «ماجرا» به تهیه كنندگی انسیه شمس اللهی روز چهارشنبه ۲۵ آبان ساعت ۱۲:۳۰ تقدیم مخاطبان می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.