Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 47364
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 24 بهمن 1402 - 16:24 |

عیدانه های رادیو ایران در اعیاد بزرگ شعبانیه

عیدانه های رادیو ایران در اعیاد بزرگ شعبانیه

رادیو ایران، در آستانه میلاد با سعادت سلطان عشق حضرت سید الشهدا (ع) و روز پاسدار، امیر عشق حضرت عباس بن علی (ع) و روز جانباز، پور عشق حضرت سیدالساجدین(ع) برنامه های مختلفی را به شرح زیر تقدیم می كند.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، ماه شعبان یكی از ماه‌های پر خیر و بركت است و اعیاد بسیار فرخنده‌ای در آن قرار دارد. از جمله مناسبت‌های این ماه می‌توان به ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، امام سجاد (ع) و میلاد امام زمان (عج) اشاره كرد كه باعث شده در طول ماه شعبان مسلمانان سراسر در شادی و شور به سر ببرند و به اعیاد شعبانیه مشهور شود.

از همین رو ویژه برنامه «بهار جان» با موضوع كیفیت زندگی مومنانه بر اساس رهنمودهای ائمه اطهار امام حسین(ع) ، ولادت حضرت ابوالفضل و امام سجاد(ع) اعیاد شعبانیه را گرامی می دارد. این برنامه از دوشنبه ۲۳ بهمن تا چهارشنبه ۲۵ بهمن با حضور كارشناسان مذهبی حجت الاسلام مسلم داودی نژاد، حجت الاسلام آقا بابا و به تهیه كنندگی حسین معصومی ساعت ۲۲:۰۰ تقدیم می شود.

برنامه «راه شب» نیز از سه شنبه بامداد (۲۴ بهمن ) این اعیاد را مد نظر قرار داده است، «راه شب» از قدیمی ترین برنامه های رادیو ایران است كه سی دقیقه هر بامداد پخش می شود.

«سلام صبح بخیر» برنامه صبح گاهی رادیو ایران است كه از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۶:۳۵ پخش می شود در روزهای ۲۴ تا ۲۶ بهمن به اعیاد شعبانیه می پردازد.«سلام صبح بخیر» این هفته به تهیه كنندگی زهرا قائدی و اجرای حامد نجم الهدی روانه آنتن می شود.

برنامه «خانه و خانواده» نیز كه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹:۰۰ تقدیم می شود در روز ۲۴ و ۲۵ بهمن با موضوع ایثار واز خودگذشتگی به تهیه كنندگی متین السادات فیروزی و اجرای فاطمه آل عباس تقدیم می شود.

« به افق نور» از دیگر ویژه برنامه هایی است كه از ۲۴ تا ۲۶ بهمن با رویكرد سبك زندگی حسینی و الگو گرفتن از ائمه اطهار ساعت ۱۱:۴۰ روانه آنتن می شود.

«پاسداران ولایت» نام ویژه برنامه مستندی است كه سه شنبه ۲۴ بهمن، همزمان با میلاد پر بركت امام حسین(ع) ساعت۱۳:۳۰ به گزارشگری گیتی محمدی تقدیم مخاطبان رادیو ایران می شود.

برنامه موسیقیایی «گلبانگ» نیز با پخش قطعات شاد میلادهای خجسته امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) را گرامی می دارد. «گلبانگ» از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۵:۰۰ به تهیه كنندگی ندا
حاجی اسماعیلی و اجرای مریم نشیبا به روی آنتن می رود.

برنامه عصر گاهی «ایرانشهر» نیز در تاریخ های فوق این مناسبت های مهم را با پرداختن به موضوعات فداكاری و.. مد نظر قرار می دهد. «ایرانشهر» این هفته به تهیه كنندگی حسین معصومی و اجرای مهرناز فقیهی و استاد كمال همنشین ساعت ۱۷:۳۰ پخش می شود.

مستند «سفیر عشق» همزمان با میلاد فرخنده حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانبار چهارشنبه ۲۵ بهمن ساعت ۱۳:۳۰ با جانبازان گفت و گو می كند.

همچنین برنامه «خیابان ایران» روز پنج شنبه ۲۶ بهمن همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام سجاد(ع) با یك آزاده گفت و گو می كند. این برنامه ساعت ۱۲:۳۰ پخش می شود.

هنرصدا اعیاد بزرگ شعبانیه را تبریك می گوید.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.