Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30026
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 02 آبان 1400 - 15:31 |

«قاصدك» رادیو صبا شما را دعوت به دنیای شعر و موسیقی می كند

«قاصدك» رادیو صبا شما را دعوت به دنیای شعر و موسیقی می كند

رادیو صبا در برنامه “قاصدك ” با تركیب شعر و ترانه و موسیقی، مخاطبان را به فضایی شاعرانه و خیال انگیز پاییزی می برد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا ،”قاصدك ” عنوان یك از برنامه های جدید رادیو صبا است كه در فضایی دل انگیز شعر و موسقی را همراه ترانه تقدم مخاطبان می كند.

انیسه شمس اللهی تهیه كننده این برنامه گفت : برنامه موسیقی محور “قاصدك ” تركیبی از داستان،شعر و ترانه را با جرای دلنشین نیسم رفیعی تقدیم مخاطبان می كند این برنامه با تركیب شعر و ترانه و موسیقی ، شنوندگان را به فضایی شاعرانه و خیال انگیز پاییزی می برد.

وی افزود: این برنامه بخشی به نام “مستند ماجرا” دارد كه روز سوم آبان مستند “ماجرا” به مناسبت سالروز درگذشت فریدون مشیری به بررسی شعری مشهور از این شاعر اختصاص پیدا كرده. شعر “كوچه” كه با مطلع “بی تو مهتاب شبی، باز از آن كوچه گذشتم…” در بین مردم مشهور است. در این مستند برای اولین بار با دكتر علی آبان (محمد علی شفایی) نویسنده ی كتاب “از كوچه تا پرواز، تحلیل و گزیده اشعار فریدون مشیری” مصاحبه شده است. دكتر علی آبان در آخرین روزهای زندگی فریدون مشیری با ایشان دیدار داشته و درباره ی كتابی كه متاسفانه قبل از درگذشت فریدون مشیری موفق به چاپ آن نشد، با ایشان صحبت كرده است. پس از مرگ فریدون مشیری با پسر ایشان بابك مشیری برای مجوز چاپ اشعار ایشان به مشكل برمیخورد و متاسفانه كتاب با وجود استقبالی كه در زمان چاپ از آن شده، به چاپ دوم نمی رسد. علی آبان با شناختی كه از اشعار و شخصیت فریدون مشیری دارد در این مستند تحلیلی كوتاه از این شعر ارائه می دهد و مقدمه ی كتابش كه به گفته ی خودش تصویری از آخرین دیدارش با فریدون مشیری است برای مخاطبان می خواند.
“قاصدك” با شعار «شعرها و ترانه ها قاصد خیال اند» هر روز ساعت:۱۴:۳۰ به تهیه كنندگی انسیه شمس اللهی تقدیم شنوندگان می كند.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.