Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 27439
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 08 تیر 1400 - 18:01 |

قرآن شناسی از دیدگاه شهید سیدمحمدباقر صدر در برنامه رادیویی

قرآن شناسی از دیدگاه شهید سیدمحمدباقر صدر در برنامه رادیویی

برنامه «شب‌ های فرهنگ» سه شنبه ۸ تیر، قرآن شناسی از دیدگاه شهید سیدمحمدباقر صدر را برای مخاطبان رادیو فرهنگ تشریح می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس لاجوردی، کارشناس تاریخ و سیره در برنامه «شب‌های فرهنگ» سه شنبه ۸ تیرماه به قرآن شناسی از دیدگاه شهید صدر می‌ پردازد.

شهید سیدمحمدباقر صدر(ره) از قرآن پژوهانى است که براى پاسخ گویى به نیاز زمان، با اصل قراردادن تفسیر ترتیبى و حفظ میراث گران بهاى پیشینیان، نگرش موضوعى را در کامل کردن شیوه ترتیبى مؤثر دانسته و آن را گامى فراتر از تفسیر ترتیبى تلقى کرده است. این بدان روست که بدون توجه به قرینه‌هاى مؤثّر در فهم آیه و دلالت هاى گوناگون الفاظ و عبارات و ظهور آن‌ها، امکان فهم صحیح و کامل مراد خداوند از آیه فراهم نمى شود و تلاش براى درک پیام هاى آیه عقیم خواهدماند. بنابراین، تفسیر ترتیبى در فهم مفاد آیه، تنها راه است، اما براى استخراج نظریه‌هاى قرآنى درباره موضوع هاى متعدد زندگى، کافى نیست و نیاز به مکمّل دارد و مکمّل آن چیزى جز دسته بندى آیه‌هاى مربوط به یک موضوع و نگاه جمعى به آیه‌ها و مرتبط کردن آن‌ها به یکدیگر نخواهد بود.
برنامه «شب‌های فرهنگ» را به تهیه‌کنندگی فریده گودرزی ساعت ۲۱:۳۰ روی موج اف ام‌، ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.