Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 29985
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 01 آبان 1400 - 16:04 |

قطار رادیو صبا به مقصد آدربایجان شرقی حركت می كند

قطار رادیو صبا به مقصد آدربایجان شرقی حركت می كند

رادیو صبا در برنامه “همپای صبا ” مخاطبان را با جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی آشنا می كند.

«همپای صبا» عنوان یكی از برنامه‌های پر مخاطب رادیو صبا است كه با آغاز پاییز مخاطبان با فصل جدیدی از این برنامه روبه‌رو می‌شوند.

این مسابقه پیامكی در فصل جدید خود با رویكرد گردشگری و آشنایی با شهرهای مختلف ایران با شعار ایرانم دورت بگردم راهی آنتن صبا می‌شود.

این برنامه در قالب مسابقه پیامكی با موضوع ایرانشناسی، آشنایی با مفاخرفرهنگی و فرهنگ مردم در شهرهای مختلف به معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرهای مختلف ایران می‌پردازد.

در این برنامه هر روز ساعت ۱۷ یك قطار از تهران به مقصد شهرهای مختلف حركت می‌كند و در طی مسیر به معرفی فرهنگ مناطق مختلف ایران و معرفی جاذبه‌های گردشگری و غذاهای محلی آن شهر می‌پردازد.
وی در خصوص روند مسابقه این طور توضیح داد كه هر روز قطار صبا به یكی از استان‌ها سفر كرده و در ایستگاه‌های مختلف توقف می‌كند.
در هر ایستگاه سوالی مربوط به آن استان مطرح می‌شود كه ضمن دادن اطلاعات، شنوندگان چهار دقیقه برای پاسخگویی به آن سوالات فرصت دارند. ایستگاه‌ها شامل گردشگری و اماكن مذهبی، مشاهیر هر استان، غذاهای استان، مشاغل و بازی‌های محلی هر استان است.

قطار صبا در برنامه همپای صبا روز شنبه به مقصد استان آذربایچان شرقی حركت می كنندو مخاطبانی كه علاقه مند هستند با این استان و فرهنگ مردم این استان آشنا شوند روز شنبه اول آبان همپای صبا باشند.

آذربایجان شرقی، یكی از جذاب‌تری استان‌های نیمه شمال غرب ایران است. تاریخ غنی و مردم مهمان‌نواز، با ویژگی‌‌های فرهنگی خاص این دیار، بر جذابیت‌های این استان زیبا افزوده است.

زبان ساكنان استان آذربایجان شرقی، تركی آذربایجانی می‌باشد. اقلیتی فارسی زبان در مركز این استان، (كلانشهر تبریز) ساكن هستند كه به تركی آذربایجانی تسلط كامل دارند.

مسابقه «همپای صبا» با دو تیم اجرایی به تهیه‌كنندگی رضا عزتی و آزاده شاهرخ مهر و با اجرای محمد قریب‌پناه و مهسا ایرانیان راهی آنتن صبا می‌شود.

این برنامه در هفته پیش رو به تهیه‌كنندگی آزاده شاهرخ مهر و اجرای مهسا ایرانیان ساعت ۱۷ راهی آنتن صبا می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.