Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 47731
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 14 اسفند 1402 - 11:59 |

قفسی در «سیم و زر» رادیو فرهنگ بررسی می‌شود

قفسی در «سیم و زر» رادیو فرهنگ بررسی می‌شود

برنامه «سیم و زر» رادیو فرهنگ امروز دوشنبه ۱۴ اسفند در گفت‌وگو با نویسنده کتاب «قفسی» این اثر را معرفی و بررسی می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه این هفته «سیم و زر» رادیو فرهنگ «امین خرمی» به عنوان کارشناس مجری برای معرفی و نقد و بررسی کتاب «قفسی» با «محمدباقر رضایی» نویسنده این ‌کتاب گفتگو می‌کند. کتاب «قفسی» درباره پسر نوجوانی است که مجبور شده به خاطر مرگ پدرش و فقری که به آن دچارند، درس را رها کند و به دستور مادرش شغل پدر را ادامه دهد.
پدر او تا لحظه مرگش هر روز از بیابان‌های جاده ورامین گنجشگ می‌گرفت، در قفس می‌انداخت، آن‌ها را به خیابان امامزاده عبدالله می‌برد و دلِ مردم را می‌سوزاند تا مجبور شوند با پرداخت مبلغی، باعثِ آزادی یکی از پرنده‌ها شوند.
پسر نوجوان ابتدا راضی به ادامه دادنِ شغل پدر نمی‌شود، اما سرانجام وقتی از پیدا کردنِ کار دیگر ناامید شد، تن به همان کار می‌دهد و در این کار، با پشتِ پرده‌های عجیب و غریبِ مشاغل مختلف و روابط مردم در زندگی و جامعه آشنا می‌شود.رمان «قفسی» روی هم رفته در رده آثاری که به آسیب‌شناسیِ مهاجرت از روستا به شهر و ماجراهای کودکانِ کار و پدیده کودک همسری می‌پردازند، قرار می‌گیرد.
محمدباقر رضایی تا به حال ۱۶ کتاب شامل مجموعه داستان، نقد ادبی و پژوهش رسانه‌ای منتشر کرده و برخی آثار او با نام مستعار «باقر رجبعلی» به چاپ رسیده است. برنامه «سیم و زر» که ویژه نقد کتاب است، با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و گویندگی فاطمه اسحاق تبار و‌اجرای کارشناسی امین خرمی دوشنبه‌ها ساعت ۱۲ و۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.