Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 47205
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 14 بهمن 1402 - 18:58 |

«قند مکرر» به آنتن رادیو فرهنگ رسید

«قند مکرر» به آنتن رادیو فرهنگ رسید

وبژه برنامه «قند مکرر» از امروز شنبه ۱۴ بهمن ماه هر هفته با موضوع طنز در گستره ادبیات فارسی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، سید محمد حسینی باغسنگانی، تهیه کننده این برنامه گفت:« قند مکرر» نتیجه همکاری رادیو فرهنگ و طنزپردازان کشور است که از شنبه چهاردهم بهمن ماه از ساعت۲۰:۳۰ تا ۲۱از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

او در ادامه گفت: در این مجموعه برنامه، طنز در گستره تاریخ ادب فارسی از دیرباز تا روزگار ما بررسی می‌شود و  متناسب و در شان شبکه رادیویی  فرهنگ آثار و کتاب‌های طنز از رودکی تا امروز و مطبوعات طنز از مشروطه تا روزگار ما مرور می‌شود.

این تهیه کننده افزود: نگاهی به آرشیو مطبوعات طنز از مشروطه تا امروز، نقد فرهنگی و اجتماعی دوره‌های مختلف زندگی، بررسی شگردها، فوت و فن، اسرار و ابزار طنزپردازی و پاسخ به این پرسش که چگونه شیرین و با نمک باشیم؟از محورهای موضوعی این برنامه است.

باغسنگانی گفت: در این برنامه بر اخبار طنز مروری داریم و طنزهای خبری از رویدادها، مراسم، اتفاق‌های مربوط به دنیای طنز و شوخ طبعی معرفی می‌شود.
او عنوان کرد: بررسی کتاب‌های طنز شاخص و نیز نگاهی به زندگی و آثار طنزآوران و طنزپردازان صاحب عیار و برجسته، از موضوعات گسترده این طنز رادیویی است.

تهیه کننده قند مکرر توضیح داد: هنرمندان و شاعران ارزشمندی این برنامه را همراهی کرده اند که این برنامه را نسبت به برنامه‌های مشابه در جایگاه بالاتری قرار می دهد.
باغسنگانی دسترسی به آرشیو غنی و بهترین شیوه در استفاده از این منابع شنیداری را باعث جذابیت های بیشتر این برنامه برشمرد و گفت:استفاده از ظرفیت‌های ادبی فاخر و ارجمند در حوزه طنز فارسی با نگاهی به آثار شاخص در بیان نقد منصفانه و شیرین و ایجاد نشاط از اهداف اصلی این مجموعه طنز رادیویی است که با همفکری و همکاری هنرمند طنزپرداز مهدی فرج اللهی به مرحله تولید و پخش رسیده است.

او  درباره عوامل برنامه گفت: گوینده این برنامه خفاطمه حقیقت ناصری است و عاطفه نظارتی زاده به عنوان کارشناس این مجموعه طنز رادیویی همراهی می‌کند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.