Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 26602
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 01 خرداد 1400 - 10:59 |

قول مساعد معاون میراث فرهنگی برای احیای مجموعه رادیویی ارگ

قول مساعد معاون میراث فرهنگی برای احیای مجموعه رادیویی ارگ

معاون میراث فرهنگی کشور در بازدید از پردیس ارگ معاونت صدا، قول مساعد داد تا برای احیای ساختمان‌ های ارگ و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، همکاری های لازم را انجام دهد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در این دیدار محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هیأت همراه از پردیس ارگ معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند که بهانه این دیدار، بررسی امکانات برای تأسیس موزه صدا و سیما بود. همچنین وی ضمن بازدید از اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش، با هنرمندان و فرایند تولید نمایش رادیویی نیز آشنا شد.

در ادامه این بازدید، معاون میراث فرهنگی، ارگ رادیو را از قدیمی ترین بنای موجود رسانه ملی و میراث فرهنگی ملی دانست و قول مساعد داد برای احیای مجموعه ساختمان‌ های ارگ و ساختمان‌ های اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، همکاری‌ های لازم را انجام دهد.

محسن سوهانی، مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش نیز در این دیدار، بر اهمیت و لزوم حفظ مجموعه هنرهای نمایشی رادیو به عنوان یکی از میراث های مهم فرهنگی و ملی از نظر سرمایه انسانی و میراث ساختمانی تأکید و ابراز امیدواری کرد که با رایزنی‌ ها و عقد تفاهم نامه فی مابین، مجموعه تاریخی ارگ و ساختمان‌ های مربوط به اداره کل هنرهای نمایشی رادیو حفظ شده و ارتقاء یابد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.