Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 38878
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 18 دی 1401 - 19:25 |

«لیان‌دخت» و «پیچ» در «چاپخانه» رادیو فرهنگ

«لیان‌دخت» و «پیچ» در «چاپخانه» رادیو فرهنگ

دو كتاب «لیان‌دخت» و «پیچ» یكشنبه ۱۸ دی ماه در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

«چاپخانه» برنامه‌ای از گروه كتاب با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان است كه در برنامه این هفته ضمن گفتگو با نویسندگان دو اثر«پزشكی و‌ درمان تركیبی» و «یك دقیقه و‌ سیزده ثانیه»آثارشان معرفی می‌شوند.
در بخش نخست برنامه«محمدرسول تبیك» به عنوان كارشناس مجری برنامه با ثریا شیری نویسنده كتاب«لیان‌دخت» از انتشارات «خودنویس» گفتگو می كند‌
لیان دخت داستان زندگی دختری به نام سلیمه است كه آرزوهای بزرگ در سر دارد.

لیان‌ دخت داستان چالش‌های زندگی دختری به نام سلیمه است كه در بوشهر زندگی می‌كند. او رؤیای بزرگی در سر دارد كه برای رسیدن به آن باید با خانواده، عرف و یك شهر روبه‌رو شود. رؤیایی كه تا پیش از آن هیچ زنی در آن شهر به آن نرسیده است. سلیمه در راه رسیدن به آرزوی خود سوار بر قایق زندگی از طوفان‌های سهمگین گذر می‌كند، اما دریای طوفانی هر بار موج جدیدی از چالش‌ها را پیش روی سلیمه می‌گذارد. باید دید سلیمه تا كجا از پس این اتفاقات برمی‌آید و آیا در ادامهٔ ماجرای زندگی‌اش می‌تواند به آنچه واقعاً می‌خواهد، برسد یا قرار است از چیزهای بزرگی در زندگی‌اش بگذرد؟ فضای داستان اغلب در بوشهر می‌گذرد و توصیف محیط و زبان و آداب و رسوم جنوبی، به جذابیت داستان اضافه كرده است.
در بخش دوم برنامه «مهسا دهقانی پور» كارشناس مجری برنامه با«زهرا شاهی» نویسنده رمان «پیچ»گفتگو می كند.
رمان پیچ نوشته ی زهرا شاهی درباره ی زنی كه نمی تواند دنیا را به تملك خود درآورد. شاهی در این رمان با زبانی طنزآلود و ایجاد موقعیت های گاه متناقض رابطه ی خاصی میان زن و شوهر آرمان گرای عجیبش ساخته كه در آن جنسی از بلاتكلیفی در رابطه وجود دارد. رمان با جست وجوی قهرمانش آغاز می شود برای فرا رفتن از زندگی روزمره. زندگی ای كه او تلاش می كند درش برای خود گوشه و فضایی فردی بیابد و درش نفس عمیق تری بكشد. برای همین شروع می كند به عكاسی در خیابان و مترو و همین امر قرار است ماجرایی را برای او رقم بزند… شاهی بیش از هر چیز درباره ی یك وضعیت زیستی روایت كرده است در فضای شهر تهران. رمان قصه گوست و مملو از خرده روایت كه در لفافی از طنز پیچیده شده اند. برای همین پیچ را می توان اثری خوش خوان دانست كه مخاطبش را سرگردان و رها نمی كند. یك رمان روایی كه درش تناقض های زنده بودن میان روزمر گی زندگی محور متن است.
برنامه«چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه كنندگی زهرا نصرالهی، یكشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.