Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 42366
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 12 تیر 1402 - 14:30 |

ماجرایی شنیدنی به مناسبت سالروز درگذشت دكتر معین از رادیو صبا

ماجرایی شنیدنی به مناسبت سالروز درگذشت دكتر معین از رادیو صبا

برنامه مستند «ماجرا» به مناسبت سالروزدرگذشت دكتر محمد معین راهی آنتن می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «ماجرا» عنوان برنامه مستند از این شبكه رادیویی است، كه در هر قسمت با ماجراجویی به دلایل شهرت افراد و ماجراهای مختلف می پردازد.

این برنامه روز سه شنبه ۱۳ تیر به مناسبت سالروز درگذشت دكتر محمد معین یكی از محققان برجسته و پدیدآورندهٔ یكی از مهمترین واژه‌نامه‌های فارسی یعنی فرهنگ فارسی معین راهی آنتن می شود.

انسیه شمس اللهی تهیه كننده این برنامه گفت: به مناسبت سالروز درگذشت دكتر محمد معین در این قسمت «ماجرا» به موضوع فرهنگ لغت پرداخته ایم.
محمد معین یكی از نوآوران و صاحب‌نظران زبان و ادبیات فارسی به شمار می‌رود كه با خلق آثار بی‌بدیلی در زمینه ادبیات، تاریخ و فرهنگ و كتاب‌شناسی فلسفه خدمتی بس بزرگ به جامعه ادبی انجام داد، یكی از این آثار مجموعه ۶ جلدی فرهنگ فارسی است كه نتیجه ۲۰ سال تلاشِ محوری وی بود.

وی افزود: «ماجرا» در این قسمت به دنبال چرایی تالیف دوباره فرهنگ لغت توسط دكتر معین به گفتگو با حسینعلی رحیمی عضو هیئت علمی گروه فرهنگ فرهنگستان ادب فارسی می پردازد و با وی درباره تدوین فرهنگ لغت و تفاوت فرهنگ لغت معین و دهخدا صحبت می كند.

شمس اللهی بیان كرد، در این برنامه از نقش و جایگاه لغت نامه در هر زبان و تاثیری كه روی زنده ماندن یك زبان دارد صحبت می كنیم و به بررسی نقش دكتر معین در تألیف فرهنگ لغت دهخدا می پردازیم.

مستند ماجرا روز سه شنبه ۱۳ تیر ساعت۱۳ به تهیه كنندگی انسیه شمس اللهی و گزارشگری آتنا سادات محمد پناه راهی آنتن می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.