Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 32869
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 05 اسفند 1400 - 6:03 |

ماجرای روز مهندس در «رادیو صبا»

ماجرای روز مهندس در «رادیو صبا»

مستند «ماجرا» در رادیو صبا در سالروز ولادت علامه خواجه نصیرالدین طوسی با موضوع «روز مهندس» راهی آنتن می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، این شبكه در برنامه مستند «ماجرا» با شعار هر نام آوری ماجرایی دارد به بررسی دلایل شهرت و محبوبیت فرهیختگان و بزرگان ایران زمین می‌پردازد.

«ماجرا» عنوان یكی از برنامه‌های مستند رادیو صبا است كه در قالب مستند گزارشی به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجراهای معروف می‌پردازد.

در این برنامه لیلا علاقمند به عنوان گزارشگر با طرح یك سوال به ماجراجویی می پردازد و گزارشی مستند از علت معروف شدن ماجرا تقدیم مخاطبان می كند. این برنامه روز پنجشنبه پنجم اسفند با موضوع روز مهندس راهی آنتن صبا می‌شود.
مهندس تلاش می‌كند یك ساختار عملیاتی و عملی از مفهومی را ایجاد كند و در تقویم رسمی ایران پنجم اسفندماه هم‌زمان با تولد دانشمند ایرانی، خواجه‌نصیرالدین طوسی روز مهندس نامیده شده است.
انسیه شمس الهی تهیه‌كننده این برنامه گفت: مستند «ماجرا» در سالروز ولادت علامه خواجه نصیر طوسی كه به همین مناسبت در ایران روز مهندس نامگذاری شده، به زندگی و آثار این دانشمند پرداخته است. گزارشگر این مستند، لیلا علاقه مند، نویسنده ی آثاری كه در زمینه آشنایی با زندگی ایشان تالیف شده را جستجو میكند. این مستند به دنبال پاسخ این سوال است كه آیا وجه مهندسی در آثار خواجه نصیر از بقیه رشته ها پررنگ تر است و آیا به همین دلیل است كه روز تولد ایشان به عنوان روز مهندس نامگذاری شده است یا خیر؟
همه ی آنچه باید درباره ی خواجه نصیر طوسی و روز مهندس بدانید در مستند ماجرا، روز پنج شنبه ۵ اسفند از رادیو صبا تقدیم مخاطبان می شود.
ماجرای روز پنجشنبه ساعت ۱۴ به تهیه كنندگی و نویسندگی انسیه شمس الهی و گزارشگری لیلا علاقمند از رادیو صبا پخش می شود.
رادیو صبا را روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.