Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 36924
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 19 مهر 1401 - 13:47 |

ماجرای عشق حافظ و شاخه نبات در «رادیو صبا» شنیدنی می شود

ماجرای عشق حافظ و شاخه نبات در «رادیو صبا» شنیدنی می شود

«رادیو صبا» به مناسبت روز بزرگداشت حافظ در برنامه مستند ماجرا به واكاوی افسانه شاخه نبات و عشق زمینی او می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «ماجرا» عنوان یكی از برنامه‌های مستند رادیو صبا است كه با شعار هر نام آوری ماجرایی دارد در قالب مستند گزارشی به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجراهای معروف می‌پردازد.
این برنامه روز چهارشنبه ۲۰ مهر به مناسبت روز بزرگداشت حافظ با طرح این سوال راهی آنتن می شود كه«آیا شاخه نبات دختری بود كه حافظ عاشقش شد؟ »
انسیه شمس اللهی تهیه كننده ای برنامه گفت: مستند ماجرا به مناسبت روز بزرگداشت حافظ شیرازی به بررسی یك افسانه قدیمی درباره یك شخصیت به نام شاخ نبات و ارتباط آن با حافظ شیرازی می پردازد.
وی افزود: افسانه ی عشق حافظ به دختری به نام شاخه نبات و انگیزه ی سرودن غزل های عاشقانه ی حافظ برای او، برای بسیاری از شنوندگان آشنا است. ما دراین برنامه تلاش كردیم به دنبال ریشه این افسانه باشیم و جوابی برای این سوال كه «آیا شخصیت شاخه نبات واقعی بوده و منظور حافظ از شاخ نبات در اشعارش عشق زمینی است؟» در همین راستا در برنامه «ماجرا» هم با محمدحسین حكمت فر پژوهشگر تاریخ فرهنگ مصاحبه شده است.
شمس اللهی بیان كرد، به دنبال این سوالات در برنامه مستند ماجرا به نگاه حافظ به عشق و فلسفه عشق در اشعار او می پردازم و به این نتیجه می رسیم كه افسانه های زیادی درباره ی غزل های حافظ وجود دارد كه معمولا حقیقت ندارند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.