Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 43602
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 01 شهریور 1402 - 16:37 |

«ماجرای» مسلمان شدن سلمان فارسی در رادیو صبا شنیدنی میشود

«ماجرای» مسلمان شدن سلمان فارسی در رادیو صبا شنیدنی میشود

رادیو صبا به مناسبت روز بزرگداشت سلمان فارسی ویژه برنامه مستند «ماجرای سلیمان فارسی» را راهی آنتن می كند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط رادیو صبا، این شبكه رادیویی به مناسبت بزرگداشت سلمان فارسی روز پنجشنبه دوم شهریور برنامه مستند «ماجرا» را راهی آنتن می كند.

«ماجرا» عنوان یكی از برنامه های رادیو صبا است كه در قالب مستند گزارشی به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجرا های معروف می پردازد.این برنامه با شعار در جستجوی حقیقت به بررسی رویداد های تاریخی با نگاهی تازه می پردازد.
این برنامه به مناسبت روز بزرگداشت سلمان فارسی مستندی تهیه كرده است كه در جستجوی پاسخ این سوال است كه «چگونه مردی به نام روزبه از ایران تبدیل به سلمان فارسی شد؟» و به بررسی شخصیت سلمان فارسی پیش از مسلمان شدن می پردازد.

انسیه شمش اللهی تهیه كننده این برنامه گفت: در مستند ماجرا به مناسبت روز بزرگداشت سلمان فارسی ، صحابی مشهور پیامبر(ص) و از یاران امام علی(ع) با محمد جواد یاوری عضو هئیت علمی دانشگاه باقرالعلوم و كارشناس تاریخ اسلام و شیعه مصاحبه شده است ، كه در این گفتگو مسیر تبدیل شدن مردی به نام روزبه و تبدیل شدنش به سلمان فارسی را مرور كردیم.

شمس اللهی افزود: در این برنامه درباره ی جزئیات علت مسلمان شدن سلمان، در پاسخ به این سوال كه « آیا به دلیل برده بودن در آن زمان اسلام آورده یا نه» نظر كارشناس را پرسیدیم و در نهایت درباره ی مرتبه ی بالای علمی و ایمانی سلمان نكاتی ارائه شده است.

این برنامه روز پنجشنبه ساعت ۱۵:۳۰ به تهیه كنندگی انسیه شمس اللهی تقدیم مخاطبان می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.