Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 34328
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1401 - 16:57 |

«ماجرای نیما» نامزد دریافت جایزه جشنواره رادیویی شد

«ماجرای نیما» نامزد دریافت جایزه جشنواره رادیویی شد

مستند ماجرا نیما در رادیو صبا نامزد دریافت جایزه درنخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواك شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه «مستند ماجرا» با موضوع زبان فارسی نامزد دریافت جایزه از نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی«پژواك » شده است.
انسیه شمس اللهی تهیه كننده این برنامه جشنواره ملی مستند رادیویی پژواك را فرصت خوبی برای رشد برنامه سازی در این حوزه دانست و گفت: جشنواره ها در رادیو فرصتی برای رقابت بهترین برنامه ها در یك حوزه است، از آنجایی كه «جشنواره ملی مستند رادیویی پژواك» اولین دوره خود را تجربه می كند بسیاری از آثار رسیده برای ارزیابی، برنامه هایی بودند كه از آنتن رادیو پخش شده اند و ویژه جشنواره ساخته نشده اند به نظر من این یك فرصت برای سنجش برنامه هایی است كه مخاطبان می شوند.
وی افزود : «ماجرا» برنامه است كه در قالب مستند گزارشی به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجرا های معروف می پردازد. این برنامه با شعار هر نام آوری ماجرایی دارد، به بررسی دلایل شهرت و محبوبیت فرهیختگان و برزگان ایران زمین می‌پردازد.
در این برنامه لیلا علاقمند به عنوان گزارشگر با طرح یك سوال به ماجراجویی می پردازد و گزارشی مستند از علت معروف شدن ماجرا تقدیم مخاطبان می‌كند.
تهیه كننده مستند «ماجرا» درباره این برنامه گفت: روز جمعه ۲۱ آبان سال گذشته به مناسبت سالروز تولد نیما یوشیج به سراغ شعر نو رفتیم و در قالب گزارش‌های مردمی درباره شعر نو با مخاطبان گفتگو داشتم و از آنها سوال شد كه «رابطه شما با شعر نو چگونه است؟ شعر نو به خاطر دارید؟» در نهایت به نیما یوشیج پدر شعر نو می‌رسیم و در این رابطه با یك شاعر و نویسنده معاصربه نام عبدالعلی عظیمی كه به گردآوری مهمترین آثار نیما یوشیج پرداخته است گفتگو می شود.
گفتنی است این جشنواره رادیویی به همت معاونت صدا و با هدف احیاء گونه مستند در رادیو از دی ماه سال پیش آغاز به كار كرده است و روز ۲۹ اردیبهشت ماه برندگان خود را خواهد شناخت.

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.