Saturday, 11 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 4 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 44473
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 09 مهر 1402 - 18:20 |

«ماه خاتون» و «هیژده چرخ» به رادیو فرهنگ رسیدند

«ماه خاتون» و «هیژده چرخ» به رادیو فرهنگ رسیدند

كتاب های «ماه خاتون»و«هیژده چرخ» یكشنبه ۹ مهرماه در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش هنرصدا، «چاپخانه» برنامه‌ای از گروه كتاب با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان است كه در برنامه این هفته ضمن گفتگو با نویسندگان این دو كتاب آثارشان معرفی می‌شود.
در بخش نخست برنامه« حامد صلاحی» به عنوان كارشناس مجری برنامه با «مجید پورولی كلشتری» نویسنده كتاب “ماه خاتون” از انتشارات «چاپ و نشر بین الملل» گفتگو می كند‌.

مجید پور ولی كلشتری در كتاب ماه خاتون داستان زندگی دختر حاكم اصفهان در زمان سلطنت صفویان را نوشته است. او به یك بیماری ناشناخته دچار شده است. در بستر بیماری افتاده است و پزشكان از درمان او عاجز مانده‌اند. اما ناگهان طبیب حاذقی از كاشان سر می‌رسد. او كه در حقیقت یكی از علما شیعه است، موفق می‌شود تا بیماری دختر حاكم را درمان كند. همین كار او باعث می‌شود تا مناظره‌هایی میان او و عالمان اهل سنت در بگیرد. مناظراتی كه مانند نوری هدایت بخش و نجات دهنده دختر حاكم را آگاه می‌كند.

داستان به شكل مناظره و گفت‌وگو بین یكی از علمای شیعه و فرزند یكی از امرای اهل سنت پیش می‌رود. در میان این گفتگوها فضائل اهل‌بیت تبیین می‌شود و راه را برای هدایت او باز می‌كند. این داستان به ما نشان می‌دهد كه چطور در یك گفت‌وگوی مسالمت‌آمیزی كه بین یك طبیب شیعه و اهل سنت روی می‌دهد، نورانیت اهل‌بیت (ع) مشخص و آشكار می‌شود.
در بخش دوم برنامه « سمیه جمالی»كارشناس مجری برنامه با «یونس عزیزی نویسنده كتاب «هیژده چرخ» از نشر «صاد» گفتگو می كند.
«هیژده‌چرخ» روایت مواجه‌شدن خادم افتخاری بخش خدمات سالمندان حرم حضرت معصومه (س) با زائران مختلف، دغدغه‌های درونی خودش و گشت و‌گذاری در حرم است. راوی دست ما را می‌گیرد و به بهانه‌های مختلف مخاطب را به گوشه كنار حرم می‌برد. او به مكانی‌هایی از حرم نور می‌تاباند كه كمتر دیده شده‌اند یا به دلایل مختلف مورد دقت و توجه زائر قرار نمی‌گیرند.
برنامه « چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه كنندگی زهرا نصرالهی، یكشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.