Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 43734
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 08 شهریور 1402 - 12:53 |

«متاصبا» دریچه‌ای تازه رو به زندگی با فناوری

«متاصبا» دریچه‌ای تازه رو به زندگی با فناوری

برنامه علمی «متاصبا»، مخاطبان رادیو صبا را با تكنولوژی‌های روز دنیا و تاثیر آن روی بخش‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی آشنا می‌كند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه علمی «متاصبا»، مخاطبان رادیو صبا را با تكنولوژی‌های روز دنیا و تاثیر آن روی بخش‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی آشنا می‌كند. برنامه فوق یكی از برنامه‌های جالب این شبكه رادیویی است كه با رویكرد آموزش‌های علمی و سرگرم‌كننده تقدیم مخاطبان می‌شود.

این برنامه به‌تازگی با تغییر ساختار از یك مجله علمی به یك میزگرد علمی و سرگرم‌كننده راهی آنتن می‌شود. زهرا اسدوند، تهیه‌كننده متا‌صبا درباره این برنامه به‌جام‌جم بیان كرد: برنامه متا‌صبا تلاش می‌كند فناوری‌های جدیدی كه آینده بشر را تحت تاثیر قرارمی‌دهد معرفی كند. یكی از این فناوری‌های جدید استفاده از هوش مصنوعی است كه این روزها زیاد درباره آن و كاربردهایش می‌شنویم.

وی افزود: یكی از معروف‌ترین كاربردهای هوش مصنوعی دستیاری به نام چت جی‌پی‌تی chat GPT است. ChatGPT كه این روزها سر‌و‌صدای زیادی به‌پا كرده، یك مدل زبان هوش مصنوعی است. چه چیزی هیجان‌انگیزتر از این‌كه هر سؤالی در هر زمینه در كسری از ثانیه پاسخ داده شود؟ شاید روزی نوشتن یك انشا یا حل مسائل پیچیده ریاضی توسط یك ربات برای‌مان رویا بود اما حالا با استفاده از چت جی‌پی‌تی این رویا تبدیل به واقعیت شده است.

متا‌صبا به‌دنبال این است كه چگونه می‌توان از این دستیار هوش مصنوعی بهترین استفاده را كرد و بهترین پاسخ‌ها را پیدا كرد.

تهیه‌كننده این برنامه علمی درباره مخاطبان «متاصبا»، گفت: تمام كاربران رایانه و گوشی‌های تلفن همراه به‌نوعی مخاطبان این برنامه محسوب می‌شوند؛ از مادر خانه‌داری كه دنبال ترفند‌های آشپزی است تا نوجوانی كه دنبال‌كننده به‌روزترین بازی‌های رایانه‌ای است ولی با توجه به بازخورد‌های دریافتی از این برنامه، می‌توان گفت نوجوانان بسیار مشتاق‌تر دوست دارند با هوش مصنوعی و كاربردهایش و كلید‌واژه‌های اصلی برای جست‌وجوی این علم جدید آشنا شوند. آنها سؤالات بسیاری درباره هوش مصنوعی و كسب‌و‌كار دارند؛ این‌كه چطور می‌شود با این علم درآمد داشت؟ و تاثیر هوش مصنوعی روی كسب‌و‌كارهای مختلف چگونه است؟ و به‌دنبال ترفند‌های جدید هستند.

​​​​​​​وی در ادامه گفت: این نوجوانان در بخش «متا‌بازی» از تجربه‌های خود در بازی‌های رایانه‌ای می‌گویند و به معرفی بازی‌های‌ تلفن همراه می‌پردازند. حتی آیتم متاصبا را هم یكی از نوجوانان مشتاقی كه در این زمینه اطلاعات به‌روزی دارد اجرا می‌كند.

تهیه‌كننده متاصبا درباره اجرای این برنامه گفت: از آنجا كه این برنامه علمی نیاز به اطلاعات به‌روزی دارد، اجرای آن هم توسط كارشناسانی انجام می‌شود كه در جریان جدیدترین اطلاعات در این حوزه هستند. در این برنامه امیر رضوانی‌فر، برنامه‌نویس و متخصص هوش مصنوعی به‌روزترین اطلاعات درباره متاورس را در اختیار شنوندگان قرار می‌دهد و مانی پاینده، كارشناس فناوری در هر قسمت به معرفی نرم‌افزارهای كاربردی و ارائه راهكارها و ترفندهای مختلف در سیستم‌های كامپیوتری و گوشی‌های تلفن همراه می‌پردازد كه برای بسیاری از مخاطبان جالب و كاربردی است و سرعت انجام كار و زندگی بهتر را افزایش می‌دهد.

اسدوند درباره سایر بخش‌های این برنامه توضیح داد: با مسئولان پارك‌های علم و فناوری گفت‌وگو می‌كنیم و به بیان مشكلات شركت‌های دانش‌بنیان می‌پردازیم. در این گفت‌وگو به‌دنبال این هستیم كه پلی باشیم بین شركت‌های دانش‌بنیان و صاحبان ایده‌های تازه مثل جوانان و نوجوانان یا حتی بزرگسالانی كه طرح و ایده تازه دارند و نیاز به حمایت دارند.

«متاصبا» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۳:۳۰ به تهیه كنندگی زهرا اسدوند تقدیم شنوندگان رادیو صبا می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.