Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 2538
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 29 شهریور 1395 - 5:19 |

مجری محجبه در تلویزیون مسیحی لبنان +عکس

مجری محجبه در تلویزیون مسیحی لبنان +عکس
شبکه تلویزیونی otv لبنان (متعلق به ژنرال میشل عون از مسیحیان مارونی) تصمیم گرفته است برای نخستین بار از یک بانوی محجبه به عنوان مجری استفاده کند.
براساس قانون ۱۹۹۴ درباره رسانه‌های دیداری و شنیداری، شبکه‌های تلویزیونی لبنان بر اساس طایفه‌ها و قومیت‌های مختلف تقسیم شدند.وابستگی‌های قومی نقش اول را در انتخاب کارکنان این مؤسسه‌ها ایفا می‌کند و فقط در مواقع استثنایی ممکن است این قانون نقض شود.

امسال این احتمال وجود دارد که وضعیت موجود در این مؤسسه‌ها شاهد برخی تغییرات مثبت جزیی باشد.

otv_mojri
شبکه تلویزیونی otv (متعلق به ژنرال میشل عون از مسیحیان مارونی برجسته لبنان و کاندیدای ریاست جمهوری، عضو جناح ۸ مارس و متحد مهم حزب الله) تصمیم گرفته در یکی از برنامه‌های پاییزه خود برای اولین بار از یک مجری زن محجبه استفاده کند.

این برنامه با نام «این طور که به نظر می‌آید» به کارگرانی ماهر الدنا یک برنامه طنز سیاسی اجتماعی است و خانم امانی جحا با حجاب همیشگی خود در آن به عنوان مجری حضور خواهد یافت که برای صفحه پرتقالی رنگ otv اتفاقی نادر به شمار می‌آید.

این برنامه، در فضایی بین جدی و شوخی سیر می‌کند و بر اخلاق رسانه‌ای و اهمیت جا انداختن آن در لبنان تأکید دارد.

به گفته رایزنی فرهنگی ایران در بیروت، شخصیت‌های چالشی در عرصه‌های رسانه، سیاست و هنر به مرور مهمان بخش‌های مختلف این برنامه خواهند شد.

همچنین گفته می‌شود شبکه المنار نیز تصمیم دارد یک برنامه گفت و گو محور زنانه با حضور برخی شخصیت‌های مسیحی تولید کند.

در صورت صحت اطلاعات وارده، این بار نیز با اتفاق غیر عادی و متفاوتی در شبکه المنار روبرو خواهیم شد که هم‌زمانی آن با تغییر مذکور در otv رنگ و بوی تازه‌ای به رسانه‌های لبنانی می‌بخشد و احتمال دارد به شبکه‌ها و برنامه‌های دیگر نیز تسری پیدا کند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.