Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 12321
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو قرآن تاریخ انتشار : 16 مرداد 1398 - 15:31 |
از تلاوت های درخواستی شنوندگان تا پخش بسته های صوتی جذاب از قاریان مشهور

«محله تلاوت» در رادیو قرآن راه اندازی شد

«محله تلاوت» در رادیو قرآن راه اندازی شد

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا ،  محمد سلیمی سرپرست گروه تلاوت رادیو قرآن گفت: “محله تلاوت” عنوان برنامه ای جدید از رادیو قرآن است که از ۱۲ مرداد ماه ،روزهای شنبه تا چهار شنبه به صورت زنده تقدیم مخاطبان این شبکه رادیویی می شود.
سرپرست گروه تلاوت رادیو قرآن در تشریح برنامه «محله تلاوت » گفت: نیمی از برنامه به پخش فرازهای کوتاه ازتلاوتهای درخواستی مخاطبان و همراهان برنامه اختصاص دارد .همچنین بسته های صوتی جذاب از خاطرات قاریان مشهور جهان اسلام، گلچینی از محافل مشترک قاریان مشهور مصر، زندگینامه قاریان ، تازه های تلاوت به همراه بخش ویژه ای برای مشارکت شنوندگان در برنامه از طریق فضای مجازی برای جذابیت بیشتر محله تلاوت تدارک دیده شده است .
سلیمی در خصوص بخش های مختلف این برنامه گفت: در بخش کلام قاریان مصری، پیش تولید قوی داشته ایم از منابع مختلف همچون فضای مجازی ، فیلم و نوار صوتی از مصاحبه ها و ذکر خاطره های قاریان مشهور جهان اسلام همچون اساتید منشاوی، عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و…. داشته ایم.
بخش های جذاب سخنان این بزرگان، تقطیع، ترجمه و همراه با گفتار فارسی ترجمه کلام ایشان ضبط شده و در قالب یک بسته کوتاه صوتی در محله تلاوت پخش می شود.
سرپرست گروه تلاوت رادیو قرآن افزود: در بخش زندگینامه ابداعی قاریان ایرانی نیز، متون زندگینامه این اساتید آماده شده و با استفاده از کلام خود این عزیزان که قبلا جمع آوری شده تلفیق و پخش می شود.
یکی دیگر از بخشهای برنامه محله تلاوت، گلچینی از محافل مشترک است. محافل مشترک به مجالس و مراسمی گفته می شود که طی آن قاریان متنوع و مختلفی به مناسبتی همچون شبهای ماه رمضان، میلاد یا مبعث نبوی و یا سالگرد رحلت یکی از اساتید پیشکسوت است دورهم گرد آمده و به تلاوت آیاتی از کلام الله می پردازند.مشخصات زمان و مکان این مجلس، همراه با فرازهایی از هریک از قاریان شرکت کننده در آن محفل به شنوندگان هدیه می شود.
وی با توجه به اینکه «محله تلاوت» برنامه ای تعاملی است و شنوندگان می توانند از راههای مختلف در این برنامه مشارکت کنند،تصریح کرد:یکی از راههای ارتباطی این برنامه، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۰ است که شنوندگان فرازهای درخواستی خود را در زمان پخش این برنامه به این سامانه ارسال می کنند و این فرازها به لحظه در برنامه پخش می شود.
سلیمی در ادامه با توجه به تعامل این برنامه با مخاطبان از طریق فضای مجازی افزود: با همکاری گروه فضای مجازی رادیو قرآن ، این امکان فراهم شده تا شنوندگان، قطعات تصویری و قرآنی جالب توجه مربوط به این برنامه را به پایگاه اطلاع رسانی ارسال کنند و شبکه علاوه بر نمایش منتخب آنها در وب سایت، صدای آن را در اختیار برنامه می گذارد و به نام خود فرد ارسال کننده از طریق برنامه پخش می شود.
همچنین از شنوندگان دعوت می شود تا لحظات ناب جلسات قرآنی و محافل انس با قرآن را با دوربین تلفن همراه خود تصویربرداری کرده و به صفحه دیوار مخاطبین برنامه در سایت رادیو قرآن(www.radioquran.ir) ارسال کنند.
سرپرست گروه تلاوت رادیو قرآن در پایان این گفتگو خاطر نشان کرد: امیدوارم برنامهمحله تلاوت” علاوه بر اقناع ذائقه مخاطبان عمومی موجب تحسین و پسند خواص قرآنی کشور نیز باشد.
«محله تلاوت»، برنامه ای از گروه تلاوت رادیو قرآن به تهیه کنندگی سید نورالدین سجادی و اجرای علی جباری است که شنبه تا چهارشنبه هر هفته ، ساعت ۱۸ تا ۱۹ به صورت زنده تقدیم شنوندگان رادیو قرآن خواهد شد.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.