Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 39321
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 08 بهمن 1401 - 13:35 |

مدیر رادیو صبا درباره جزییات جشنواره زیرچتر لبخند توضیح داد

مدیر رادیو صبا درباره جزییات جشنواره زیرچتر لبخند توضیح داد

حمید رضا افتخاری مدیر رادیو صبا با حضور در استودیو شبكه خبر سیما درباره جزییات دومین دوره جشنواره زیرچتر لبخند توضیحاتی ارائه كرد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، حمید رضا افتخاری مدیر این شبكه رادیویی با حضور در استودیو شبكه خبرسیما درباره برگزاری دومین جشنواره طنز و رادیو «زیر چتر لبخند» توضیحاتی ارائه كرد.
افتخاری بیان كرد، دوره دوم جشنواره زیر چتر لبخند با همكاری شبكه اینترنتی كتاب برگزار می شود و تمركز بیشتر جشنواره روی كتاب و خوانش كتاب طنز است.
وی درباره تفاوت این جشنواره با دوره قبل عنوان كرد، این جشنواره با هدف استعدادیابی رشد و اعتلای طنز در رادیو طراحی شده است كه به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و تفاوت زیادی با دوره قبل ندارد
این جشنواره با محوریت موضوعی خانواده شاد و مهارت های ارتباطی، ترویج فرهنگ مصرف، حقوق و رفتار شهروندی و هجو رسانه های غربی در دو بخش حرفه ای و آزاد (مردمی) برگزار می شود به این ترتیب كه در بخش حرفه ای تنها آثار تولید شده در رادیو های فعال در سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران با هم رقابت می كنند و در بخش مردمی آثار تولید شده توسط مخاطبان فرصت شركت پیدا خواهند كرد شركت در این بخش برای عموم علاقمندان غیر حرفه ای برنامه سازی رادیو آزاد است.
دبیر جشنواره زیر چتر لبخند گفت: تمركز این جشنواره روی تولیدات مردمی است كه شركت كنندگان این جشنواره و مخاطبان ما با عنوان صبایی ها آثار تولید خود را برای جشنواره ارسال می نمایند. این آثار در ساختارهای كتاب محبوب من (خوانش بخشی از یك كتاب طنز) حداكثر ۱۰ دقیقه، اجرای لطیفه (حداكثر۵ دقیقه)، خاطره گویی طنز (حداكثر ۵ دقیقه ) باید به صورت صوتی با فرمت mp۳ در سامانه تعاملی هد هد در سایت رادیو صبا بارگذاری شوند.
مدیر رادیو صبا درباره قالب و مدت زمان آثار ارسالی توضیح داد، مدت زمان و قالب انتخاب شده برای هر یك از ساختار ها نتیجه تجربه های قبلی تعامل با مخاطبان است، به این صورت مردم در بخش غیر حرفه ای درگیر مشكلات برنامه سازی نمی‌شوند و بارگزاری و ارسال آثار به راحتی امكان پذیر است.
دبیر جشنواره زیر چتر لبخند عنوان كرد، برای شركت كنندگان این جشنواره یك فرصت آموزشی در قالب برنامه رادیویی «زیرچتر لبخند» و برنامه آموزشی تصویری كه با همكاری شبكه تلویزیونی كتاب فراهم شده كه از روز یكشنبه نهم بهمن ساعت ۸:۴۵ راهی آنتن صبا می شود.
افتخاری یادآورد شد، سال گذشته در جشنواره «زیر چتر لبخند» بیش از ۷۰۰ اثر دریافت كردیم كه منتخب آنها از رادیو صبا و شبكه اینترنتی كتاب پخش شد.
مدیررادیو صبا درباره برگزاری جشنواره زیر چتر لبخند با همكاری شبكه اینترنتی كتاب گفت: این همكاری به برگزاری چالش گویندگی و اجرا در نمایشگاه بین الملی كتاب سال گذشته برمیگردد، كه علاقه‌مندان به گویندگی و اجرا در نمایشگاه كتاب توانایی‌های خود را در این حوزه محك زدند، كه این چالش به صورت دوره ای در ۷ مرحله برگزار شد و نتیجه آن تولید كتاب صوتی طنز شد كه مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت.
در پایان حمیدرضا افتخاری دبیر دومین جشنواره مستند رادیویی پژواك در این مصاحبه خبر از تمدید دوباره فرصت ارسال آثار به این جشنواره داد و گفت: ارسال آثار به جشنواره پژواك در بخش مردمی تا اول اسفند ماه تمدید می شود ولی شركت كنندگان بخش حرفه ای تنها تا دهم بهمن برای ارسال آثار خود فرصت دارند.
گفتنی است، آیین اختتامیه جشنواره «زیر چتر لبخند» پانزدهم بهمن ماه همزمان با اعیاد شعبانیه برگزار خواهد شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.