Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 48565
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 27 فروردین 1403 - 12:09 |

مروری بر زندگی و آثار دكتر «محمود ابراهیمی» در رادیو ایران

مروری بر زندگی و آثار دكتر «محمود ابراهیمی» در رادیو ایران

برنامه «نگین» از شنبه تا چهارشنبه به معرفی آثار نخبگان، برجستگان و دانشمندان ایرانی می‌پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، عبدالله علایی تهیه كننده برنامه «نگین» بیان كرد: دوشنبه ۲۷ فروردین مروری بر زندگی و آثار دكتر «محمود ابراهیمی» خواهیم داشت.

وی ادامه داد: دكتر «محمود ابراهیمی» در سال ۱۳۱۹ شمسی در روستای خلیفان شهرستان مهاباد دیده به جهان گشود، در سال ۴۶ موفق به دریافت مدرك كارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی در دانشكده معقول و منقول دانشگاه تهران شد؛ در سال ۴۸ به عنوان دبیر در آموزش و پرورش بیجار استخدام شد و دوره فوق لیسانس و دكتری رشته فرهنگ عربی و علوم قرآن را در دانشكده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران گذراند.

وی ادامه داد: دكتر «محمود ابراهیمی» بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تابستان ۵۸ به دانشكده تربیت دبیر سنندج وابسته به دانشگاه رازی كرمانشاه منتقل و به عنوان مدیر آموزشی دانشكده و مدیر گروه رشته زبان و ادبیات فارسی انتخاب شد و به تدریس نیروهای جوان و متعهد منطقه پرداخت و سرانجام در سال ۸۳ با مرتبه علمی دانشیاری بازنشسته شد.

علایی تصریح كرد: دكتر «محمود ابراهیمی» علاوه بر تدریس و مسئولیت‌های اجرایی در دانشگاه، از تحقیق و پژوهش نیز غافل نبوده و تا كنون بیش از بیست اثر ارزشمند را در زمینه‌های فقه اسلامی، اندیشه‌ی اسلامی، اخلاق اسلامی، حقوق زن در اسلام، تعلیم و تربیت، ادبیات عربی و… از عربی به فارسی ترجمه و به چاپ رسانده است.

گفتنی است «نگین» از شنبه تا چهارشنبه به تهیه كنندگی عبدالله علایی، اجرای فاطمه آل‌ عباس و حسن همایی و به قلم دكتر محسن شاهرضایی ساعت ۱۴:۵۵ از رادیو ایران پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.