Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 45240
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 14 آبان 1402 - 14:49 |

مروری بر كارنامه رهبر اركستر سمفونیک تهران در رادیو ایران

مروری بر كارنامه رهبر اركستر سمفونیک تهران در رادیو ایران

برنامه «باغ هنر» یكشنبه ۱۴ آبان، به مناسبت زاد روز فریدون ناصری موسیقی‌دان، رهبر اركستر و نوازنده تیمپانی و رهبر اركستر و مدیر هنریِ اركستر سمفونیك تهران مروری بر زندگی و كارنامه هنری مرحوم فریدون ناصری دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، وحید بیات تهیه كننده این هفته «باغ هنر» بیان كرد: ۱۴ آبان روز «فرهنگ عمومی» است، «فرهنگ عمومی» را می‌توان راهنمای اعمال انسان‌ها و معرف جهان بینی‌های آنها در زندگی دانست. فرهنگ تعیین‌كننده چگونگی تفكر و احساس اعضای جامعه است. در این بین «فرهنگ عمومی» به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است كه در میان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد و حوزه‌ای از عقاید،‌ ارزش‌ها، جلوه‌های احساسی و هنجارهاست كه اجبار اجتماعی غیر رسمی از آن حمایت می‌كند و فراتر از گروه‌ها و اقشار خاص در كلیت جامعه مورد قبول است.

وی ادامه داد: در برنامه «باغ هنر» یكشنبه ۱۴ آبان، علاوه بر مرور بر زندگی مرحوم فریدون ناصری رهبر اركستر سمفونیك تهران مروری نیز بر تازه ترین های سینما و تئاتر هم خواهیم داشت.
بیات در پایان متذكرشد، با توجه به هفتمین سفر هفته های ایرانی رادیو ایران و سفر به استان سمنان از مفاخر فرهنگی این استان نیز یاد خواهیم كرد.

گفتنی است «باغ هنر» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۰۰ با اجرای شهاب شهرزاد از رادیو ایران پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.