Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 33321
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 24 اسفند 1400 - 14:57 |

مسافری از هند در «پیش‌پرده» رادیو صبا

مسافری از هند در «پیش‌پرده» رادیو صبا

رادیو صبا در برنامه« پیش پرده» بررسی موسیقی تیتراژ ماندگار مسافری از هند می پردازد.
به گزارش هنرصدا، برنامه «پیش پرده» با مروری بر ماندگارترین و خاطره‌سازترین موسیقی‌های مربوط به برخی برنامه‌ها و آثار سینمایی و تلویزیونی همراه مخاطبان رادیو صبا می‌شود. این برنامه با محور بررسی تیتراژهای ماندگار که برای بسیاری از مخاطبان دربرگیرنده خاطرات تلخ و شیرینی است پخش می‌شود.
این برنامه روز پنجشنبه ۲۶ اسفند به سراغ موسیقی تیتراژ یکی از سریال‌هایی می‌رود که در آمار پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی است به نام «مسافری از هند»، سریال «مسافری از هند» مجموعه تلویزیونی بود که سال ۱۳۸۱ به کارگردانی قاسم جعفری و تهیه کنندگی صدیقه صحت از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت. این مجموعه روایت بخشی از زندگی شخصیتی به نام رامین نادری است که برای درس خواندن به هندوستان می‌رود.
موسیقی تیتراژ سریال «مسافری از هند» شناسنامه اصلی معرفی مجموعه‌ای است که در دوران پخش، علاوه بر داستان پردازی جسورانه و کمتر تجربه شده‌ای که محتوای سریال داشت، دست به حرکت جدیدی در عرصه تیتراژها زد که تا آن زمان آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی‌گرفت و این محمد مهدی گورنگی بود که با توجه به پیشینه موسیقایی‌اش در حوزه‌های دانشگاهی، تجربه‌های مختلف و پژوهش‌هایی که در حوزه موسیقی اقوام و موسیقی ملل داشته، تلاش کرد تا هم تراز با داستان و محتوای سریال موسیقی را به مخاطب معرفی کند که تجلی آن در تیتراژ ابتدایی سریال نمود پیدا کرد، آن هنگام که دکلمه شیلا خدادادِ جوان روی شعری از مرحوم افشین یداللهی و خوانندگی مهرداد هویدا اثری را پیش روی مخاطبان قرار داد که در قالب یک اثر در ژانر موسیقی پاپ و تمرکز روی موسیقی هندوستان تیتراژی کاملاً متفاوت و جذاب از آب درآمد.
برای آشنایی بیشتر با تیتراژ ماندگار این سریال را شنوندگانِ روز پنجشنبه میتوانند شنونده برنامه «پیش پرده» در رادیو صبا باشند، این برنامه با اجرای علیرضا سعیدی کارشناس و خبرنگار موسیقی هرآنچه مخاطبان باید از موسیقی این تیتراژ بدانند ارائه می کند.
«پیش پرده» به تهیه کنندگی سیامک احمدی پور و با اجرای علیرضا سعیدی روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۵:۳۰ راهی آنتن صبا می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.