Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 38381
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 26 آذر 1401 - 14:45 |

مستندی از زندگی شاعر تیتراژ مجموعه‌های تلویزیونی از رادیو فرهنگ

مستندی از زندگی شاعر تیتراژ مجموعه‌های تلویزیونی از رادیو فرهنگ

مستندی از زندگی عبدالجبار كاكایی (زادهٔ ۱۵ شهریور ۱۳۴۲ در ایلام) شاعر و ترانه‌سرای ایرانی، از رادیو فرهنگ روانه آنتن می شود.

به گزارش هنرصدا، مستند زندگی عبدالجبار كاكایی تحت عنوان «مستند فرهنگ» به تهیه‌كنندگی معصومه فراهانی شنبه ۲۶ آذرماه از رادیو فرهنگ پخش می شود.
عبدالجبار كاكایی در۱۵ شهریور ۱۳۴۲ ‏در ایلام متولد شد. همان ابتدای تولد به همراه خانواده خود در عراق سكونت گزید و هنگامی كه یك سال و نیم بیشتر نداشت به ایران بازگشت. در سال ۱۳۶۱ به تهران آمد و تحصیلات خود را تا مقطع كاردانی زبان و ادبیات فارسی در دانشسرای تربیت معلم ادامه داد. او در سال ۱۳۶۴ وارد دانشگاه شهید بهشتی تهران شد و در سال ۱۳۶۸ مدرك كارشناسی زبان و ادبیات فارسی خود را از این دانشگاه گرفت. سپس به منظور ادامهٔ تحصیل در سال ۱۳۷۱ به دانشگاه آزاد مركز تهران رفت و در سال ۱۳۷۳ مدرك كارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی را دریافت كرد. كاكایی چندین سال است كه در تهران سكونت دارد و كارمند رسمی وزارت آموزش و پرورش است، اما فعالیت‌های خود را بیشتر در زمینهٔ سرودن شعر، نقد و بررسی، اجرای برنامه‌های ادبی در صدا و سیما و فعالیت در مطبوعات متمركز كرده‌است.
مستند زندگی این ترانه سرا را امروز ساعت ۱۴:۳۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز بشنوید .

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.