Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 28985
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 21 شهریور 1400 - 11:31 |

مستندی از زندگی همایون خرم در برنامه رادیویی

مستندی از زندگی همایون خرم در برنامه رادیویی

برنامه «چراغداران» یکشنبه ۲۱ شهریور، شنوندگان رادیو فرهنگ را با همایون خرم، نوازنده نامدار ویولن، موسیقی‌دان و آهنگساز آشنا می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «چراغداران» امروز، بهروز رضوی بخش هایی از داستان زندگی همایون خرم، نوازنده نامدار ویولن، موسیقی‌دان، آهنگساز، عضو شورای عالی خانه موسیقی و از پیشگامان رونق و شکوفایی رادیو در دهه‌ های ۳۰ و ۴۰ خورشیدی را روایت می‌کند.

همایون خرم، استادی در موسیقی ایرانی که نمی‌ توان شهرت او را در یک یا چند ترانه ماندگار خلاصه کرد، نوازنده نامدار ویولن، موسیقی‌دان و آهنگساز موسیقی ایرانی بود.استاد خرم در رادیو به تنهایی به اجرا پرداخت. بعدها در بسیاری از برنامه‌های موسیقی رادیو خصوصاً در برنامه گلها، به عنوان آهنگساز، سولیست ویولن و رهبر ارکستر آثاری ارزشمند ارائه داد.
همایون خرم از نوابغ موسیقی ایران زمین در ۱۳۰۹ خورشیدی در بوشهر متولد شد و در ۲۸ دی ۱۳۹۱ به علت بیماری سرطان ریه در بیمارستان دی دار فانی را وداع گفت.
همایون خرم در واقع بخشی از حافظه تاریخی موسیقی ایران را با خلق آثاری همچون تو ای پری کجایی، رسوای زمانه منم، امشب در سر شوری دارم، مینای شکسته، غوغای ستارگان، بگذر از کوی ما، پیک سحری و طاقتم ده، رقم زده است.

او از جمله ملودی‌پردازان شاخص و ماندگار در تاریخ موسیقی ایران به شمار می‌رود و یکی از رموز ماندگاری این آثار، غنای ملودیک و ارزش موزیکالیته و قدرت ملودی‌ ها محسوب می‌ شود.
برنامه «چراغداران» را می توانید به تهیه کنندگی حسینی باغسنگانی و روایت بهروز رضوی، ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو فرهنگ دریافت کنید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.