Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 36094
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 08 شهریور 1401 - 11:42 |

مستندی برای سیّد علی اکبر ابوترابی، در« نشان» رادیو فرهنگ

مستندی برای سیّد علی اکبر ابوترابی، در« نشان» رادیو فرهنگ

مستند “نشان ” باموضوع نگاهی به زندگی سید ازادگان دفاع مقدس، سیّد علی اکبر ابوترابی، سه شنبه ۸ شهریور از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

برنامه «نشان» کاری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که امروز به معرفی سیّد علی اکبر ابوترابی، سردار سرافراز جبهه های جنگ و اسارت اختصاص دارد.
این مستند روایتی از حجت‌الاسلام ابوترابی فرد و بیانگر بخشی از ابعاد بین‌المللی آزادگان سر افراز دفاع مقدس است.
سید على اکبر ابوترابی، در سال ۱۳۱۸ در قزوین متولد شد؛ و پس از پایان دوران متوسطه وارد حوزه علمیه مشهد گردید؛ وی در دوران جوانی و همزمان با شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی همگام با مبارزان شهیدی همچون اندرزگو، رجایی و بهشتی علیه نظام ستمشاهی قیام کرد و حتی در دوران تبعید حضرت امام خمینی (ره) بدلیل حمل اعلامیه های امام خمینی در مرز خسروی دستگیر و روانه ی زندان شد؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی همدوش با رزمندگانی مثل چمران علیه دشمن بعثی عملیات های متعددی انجام داد که در ماههای نخست جنگ به اسارت دشمن بعثی در آمد.
زنده یاد سیدعلی اکبر ابوترابی در دوران ۱۰ ساله ی اسارت خود رهبری اسرای ایرانی را در اردوگاه های رژیم بعث عراق برعهده داشت که پس از بازگشت به بعنوان یکی از اعضای جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی این حزب را تأسیس نمود.
زنده یاد سیدعلی اکبر ابوترابی در دوره های ۴ و ۵ مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حضور داشت و در سال ۱۳۷۷ در مسیر زیارت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه السلام بر اثر سانحه تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد.
« نشان » را ساعت ۱۲:۱۵ از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۸۵ بشنوید

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.