Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 5 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 46080
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 21 آذر 1402 - 11:56 |

مستندی به یاد پیشکسوت صدا مرحوم رضا معینی از رادیو فرهنگ

مستندی به یاد پیشکسوت صدا مرحوم رضا معینی از رادیو فرهنگ

برنامه «مستند فرهنگ» امروز سه شنبه ۲۱ آذرماه به روایت زندگی و فعالیت های مرحوم رضا معینی، گوینده و مجری رادیو و تلویزیون اختصاص دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رادیو فرهنگ برای بزرگداشت مردی که ﺳﺎﻟﻬا ﮔﻮﯾﻨﺪﻩ ﻗﺼﻪ ﺷﺐ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻫﺮ ﺷﺐ ﺭﺍﺱ ﺳﺎﻋﺖ ۲۲ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﭘﺨﺶ سه ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺧﺒﺮ، ﺧﻼﺻﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺭﺍﺩﯾﻮﺋﯽ ﺷﺐ ﻫﺎﯼ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ مخاطبان ﻣﯽ ﮔﻔﺖ و به پاس سالها خاطره سازی گوینده ای که با همکاری او‌ و‌ همکارانش ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍﺩﺑﯽ ﻭ ﻋﺮﻓﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻬﺎﯼ ﺷﺐ ﺳﺎﻋﺖ ۲۳ ﺷﺐ به شمع شنودگان می رسید و همه تلاش ها و حضور موثری که داشت و در دهم آذرماه دنیای فانی را وداع گفت، برنامه «مستند فرهنگ» را به زندگی و فعالیت های مرحوم «رضا معینی» اختصاص داده تا یادبودی برای این پیشکسوت عرصه صدا و اجرا باشد.

رضا معینی متولد ۱۹ خرداد ۱۳۳۳ بود و کارش را به عنوان گوینده رادیو از اواخر دهه چهل آغاز کرد و بیش از هر چیز به خاطر اجرای قصه شب رادیو ایران معروف شد. او که مدتی اجرای برنامه گلها را برعهده داشت، اجرای برنامه ادبی- عرفانی «در انتهای شب» رادیو را هم که برنامه انتهای شب به شمار می رفت، انجام داد‌‌ه بود.  در دهه شصت و با خروج مجریان سابق از تلویزیون، رضا معینی تجربه فعالیت تلویزیونی را هم پشت سر گذاشت و مجری مسابقه “نامها و نشانه‌ها” شد که از طریق آن بسیاری به تاریخ و ادبیات فارسی علاقمند شدند. معینی تسلط بالایی در دکلمه اشعار داشت و در بسیاری از برنامه‌های رادیویی از این تسلط استفاده کرد.
رضا معینی بعد از سه دهه فعالیت، سال ۱۳۷۹ از رادیو بازنشسته شد و در چندسال گذشته نیز به علت بیماری برنامه رادیویی نداشت.

برنامه «مستند فرهنگ» از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ ساعت ۱۴:۳۰ پخش می‌شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.