Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 36359
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 23 شهریور 1401 - 11:39 |

مستند زندگی استاد غلامحسین امیرخانی در رادیو فرهنگ‌

مستند زندگی استاد غلامحسین امیرخانی در رادیو فرهنگ‌

«مستند فرهنگ » به تهیه‌كنندگی فاطمه محمدیان فر چهارشنبه ۲۳شهریور ماه در گرامیداشت استاد غلامحسین امیرخانی چهره ماندگار خوشنویسی و رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران از شبكه رادیویی فرهنگ پخش می‌شود.

این مستند رادیویی به معرفی ‌گرامیداشت مفاخر فرهنگی ‌‌و هنری كشور اختصاص دارد واین قسمت پاسداشتی بر یك عمر فعالیت هنری استاد امیرخانی است.
در مستند فرهنگ امروز كه ساعت ۱۴:۳۰ به همت گروه تولید ‌‌تامین رادیو فرهنگ تولید ‌‌پخش می شود به زندگی استاد غلامحسین امیرخانی پرداخته شده است.
استاد امیرخانی در ۲ بهمن سال ۱۳۱۸ شمسی در طالقان متولد شد و بعدها به خوشنویس معاصر ایرانی شهرت یافت. شیوه ویژه‌ای كه او در خط نستعلیق دارد مورد اقبال بسیاری از استادان خوشنویسی قرار گرفت و در نتیجه ایشان را برترین استاد خط نستعلیق ایران می‌دانند. چرا كه در نگارش این خط، از ریز و درشت، دستی قوی و مهارتی مثال زدنی و فوق‌العاده دارد. استاد تمام‌عیار هنر خوشنویسی ایران، در سال ۱۳۷۸ نشان درجه یك فرهنگ و هنر را دریافت كرد و در سال ۱۳۸۱ نیز به‌عنوان برگزیده همایش «چهره‌های ماندگار» معرفی شد. همچنین در سال ۱۳۸۸ برای دومین بار، نشان درجه یك فرهنگ و هنر به او اعطا شد و در سال ۱۳۹۵ نیز «مدال ادب و هنر فرانسه» را ازآن خود كرد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.