Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 22361
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 20 آبان 1399 - 16:07 |

مسعود روشن پژوه: دانستن فوت کوزه گری در کار دلیل موفقیت آن است

مسعود روشن پژوه: دانستن فوت کوزه گری در کار دلیل موفقیت آن است

مسعود روشن پژوه مجری ، تهیه كننده و كارگردان تلویزیونی در گفت و گو با استودیو هشت رادیو نمایش، دلیل موفقیت در ساخت و یا استمرار ساخت برنامه ها را دانستن فوت كوزه گری در كار دانست .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، وی در مورد طرحی كه برای ۹۹.۰۹.۰۹ در ذهن داشت گفت : این تاریخ ۳۰ امین سال اجرای یك مسابقه تلویزیونی در تاریخ تلویزیون است و همینطور تا این تاریخ ۲۹۰۰ برنامه تلویزیونی از جنس مسابقه محله ساخته شده ، بنابراین برای این تاریخ برنامه ریزی كرده بودم  تا مخاطب هایی كه در آن سال در برنامه ام حضور داشتند را دعوت كنم و با آن هاصحبت كنم.

روشن پژوه در مورد نحوه پیدایش فكر و ایده مسابقه محله افزود: این فكر و ایده اولیه را آقای امیر سماوات كه در حال حاضر كارگردان سینما هستند ، دادند ، ایشان برای اینكار تست مجری گری گذاشته بودند و ۶۰ ، ۷۰ نفر آمده بودند و خودِ او هم رفته بود تا چك سریالی كه در آن بازی كرده بود را از آقای سماوات بگیرد ، در حین نوشتن چك در پارك ساعی آقای سماوات به ایشان گفت میكروفن را بگیرد و با پسر بچه ای كه در پارك است مصاحبه كند ، خلاصه اینكه طرح اولیه این مسابقه در اینجا شكل گرفت و بنا را بر این گذاشتند كه در قالب كودك و نوجوان پنجره ای را از قاب تلویزیون بر روی محله ای كه مردم زندگی می كنند ، باز كنند .

وی خاطرنشان کرد : در حقیقت قاب دوربین بر روی محله هایی بود كه مردم در آن زندگی می كردند و همین باعث شد بچه ها با این برنامه هم ذات پنداری كنند بطوری كه شیطنت كودكان ، بازی هایشان ، صحبت های پدربزرگ و مادربزرگ هایشان روی آنتن بود .

روشن پژوه در آخر در مورد نحوه برنامه سازی برای مخاطب نسل جدید كه هوشمندتر شده و ذائقه اش تغییر كرده ، گفت : در دهه ۶۰ انتظارات مردم خیلی محدود بود و مردم دنبال تجملات نبودند و ساده زیست بودند ، اما در حال حاضر هم با تغییر همه شرایط زندگی ، كسانی هستند كه مواردی كه برای ما خاطره شده ، برای آن ها وسیله زندگی است و با آن زندگی می كنند .

وی در پایان گفت :  الگوی بچه ها بزرگترهایشان هستند و همواره به دنبال یك زندگی آرام و بدون دغدغه هستند ، اما در این بین ناخودآگاه وارد بازی بزرگترها می شوند و اینجاست كه بچه ها زیاده خواه می شوند و دیگر هیچ چیز توقع ها و آرزوهایشان را برآورده نمی كند .

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.